Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten

  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
13 dec 2020 10:09 #22224 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
Oke jammer dat je het opgeeft ik denk zelf dat te maken heeft dat je mogelijk een conflict heeft met
zelfde instellingen van je windows server. of gebruik van een een zelfde port en of firewall.
Dus bij beetje zoeken met google en het aanpassen van de paden en poorten zoals bij de oplossing met groene vinkje zou het misschien moet kunnen.
Maar oke je stopt er mee .

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 dec 2020 10:13 #22225 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
zou het moeten lukken.... dat dacht ik ook. Wat gebruik jij eigenlijk?
Persoonlijk vind ik de informatie op WWW alleen gericht op verse installatie en geen info te vinden over updaten.
... en ja, ik ben er nu al een paar dagen mee bezig, kun je je toch wel voorstellen dat dit weeeeeeeeer (niet de eerste keer hoor!) een idioot groot onnodig probleem is.
Nou ja, door ploeteren maar.......
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 dec 2020 10:17 #22226 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
Ik heb een vraag, en niemand kan die beantwoorden, althans op internet niet, misschien dat jij mij hier mee kan helpen...
Als ik XAMPP installeer. Waar en in welke map kijkt XAMPP dan om als eerste pagina te laten zien?
en als vervolg...
Hoe moet ik tegen XAMPP zeggen dat hij moet gaan kijken in mijn APPS\JOOMLA\ index.php ??? moet gaan kijken?

Weet jij dit?
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
13 dec 2020 10:18 #22227 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
ik gebruik local op pc xampp en ook wamp en uniserver voor mijn persoonlijke testen van joomla en andere CMS .
alleen ook ik moet ooit poort en paden instellen .
en mijn ervaring is dat er maar een server tegelijk kan draaien op de pc en ook dat skype en andere programma's
soms poorten gebruiken die de server ook gebruikt.
En ook soms dat lijkt of een server is afgesloten maar op achter grond nog draait zodat de poort bezet blijft

lvda
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
13 dec 2020 10:29 #22228 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
Wat ik weet van de servers xampp en ook van wamp dat je die wel op een andere hard disk in je pc kan
zetten tijdens installatie(achteraf aan passen is veel moeilijker omdat er dan mogelijk een verwijzing over het hoofd wordt gezien.)
Xampp gebruikt altijd htdocs als root map dus daar kan je of allerlei mappen in maken(met gebruik van aparte database's).
en wel de index.php hernoemen naar wat anders.
En je kan ook joomla daar in laten uitpakken als je maar een versie wil draaien
Mijn Wamp server gebruikt dus de map www als root "c:\Programmeer\wamp64\www\"
en ook daar heb ik net zoals in xampp veel mappen staan met mijn test

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
13 dec 2020 10:49 #22229 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
ik kom toch nog even terug op jou foutmelding

F:\xampp\apps\joomla\htdocs\libraries\vendor\joomla\string\src\phputf8\ord.php on line 28

heb je al eens gekeken of in de joomla configuration.php de tmp en log paden wel goed staan
dus bv als deze maar dan met juiste pad bij jou
Code:
public $log_path = 'C:\\xampp\\htdocs\\Joomla3920\\administrator/logs'; public $tmp_path = 'C:\\xampp\\htdocs\\Joomla3920/tmp';
En dan nog een vraag voor de zekerheid weet je soms ook welke Joomla versie je daar gebruik?t.

lvda
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 dec 2020 10:59 #22230 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
Verder ook geen tips, maar ter info: jouw mappenstructuur duidt op het gebruik van Bitnami.
En als het met hernoemen van de map wel werkt, dan kan je toch direct een backup maken van je site met Akeeba. Dan heb je die in ieder geval en kan je hem eenvoudiger terugzetten in de nieuwe xampp.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 dec 2020 11:26 #22231 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
Dank voor je begrip en rust....
Ik ben oud systeem- en netwerkbeheerder, en websites waren niet mijn top prioriteit. Toch de stoute schoenen aangetrokken destijds om mij ook op dat gebied een beetje bekender te maken, maar dat is echt niet te volgen hoe dat zich ongemerkt een weg baant in de IT wereld..... Althans, niet voor mij te volgen. (Zie bv. html naar html-5) (Flash naar no-flash at all!) enz...
Destijds begon ik gewoon met html paginaatjes in dreamweaver te bouwen, wat een gedoe zeg, toen al! Afijn, ik zal je nu proberen alle stappen aan te geven om toch dat (UCHE UCHE)! ding aan de praat te krijgen zoals ik wil. :)
Vooraf wil ik uitdrukkelijk het volgende melden, de server die een website draait, is dedicated to that task. dat wil net zoveel zeggen, Op die ene server draait maar 1 proces om problemen tegen te gaan en te voorkomen, en dat is een website.
De poorten staan ook goed en er draait echt geen ander programma dat eventueel in de weg zou kunnen zitten.
(Hooguit wat ik daarnet merkte dat de apache en mysql zo vriendelijk waren om stiekum toch te werken, zichzelf had gestart, maar dat heb ik ongedaan gemaakt)

Ik heb besloten de volgende stappen te ondernemen:
1. Alle installaties wegmoffelen (hernoemen) dus alle services deinstalleren zodat ze niet stiekum upstarten en de boel in de war gooien.
2. Zeker weten dat alle oude paden gewijzigd zijn.
3. Xampp maar weer opnieuw installeren. (Ik heb de oude mysql database nog binnen handbereik, dus die is niet weg)
4. Joomla uitpakken in, ja ik weet het maar het kan en mag, F:\XAMPP\APPS\JOOMLA
5. Kijken of dit gaat werken
6. Oude joomla database terug importeren en eventuele pictures e.d. in de daarvoor overeenkomende mappen plaatsen
7. Testen of XAMPP beveiligd is (password)
8. Testen of Joomla Admin-rechten (password) in orde zijn en werken
9. ben ik nog wat vergeten?

Dus, dit zou ik graag even getoetst willen hebben bij jou Leen, of mijn denkwijze in deze in orde is....

Dank.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
13 dec 2020 11:36 #22232 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
Ik denk niet dat je iets vergeten bent hoof uit dat een oude .htaccess nog de boel kan verstoren
maar in dat geval kan je die altijd nog vernoemen naar een andere naam en desnoods een schone uit een nieuw joomla site halen en er in plaatsen.
En ik weet niet of jou site ooit met sll en of https heb gewerkt dus het zou nog kunnen bij
een blank en of fout melding dat je in configuration.php kan kijken of
hij zo staat 0=geen 2= wel
Code:
public $force_ssl = '0';
en komen er andere fout melding dan horen we dat wel weer
succes

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 dec 2020 12:31 #22233 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
@Leen
Ik ga het proberen met een nieuwe installatie van XAMPP...
xampp-windows-x64-8.0.0-1-VS16-installer.exe
en dan Joomla, zo uit het hoofd, versie 3. (hou het graag up 2 date) (als alles ok gaat!)
Geen SSL of HTTPS, zover ben ik nog niet, en geeft weer de nodige kopzorgen
@ Youll
Ik heb in een opwelling gedacht dat dit de oplossing was, maar heb de installatie afgebroken. Het kan zijn dat Bitnami toch alvast een verandering had aangebracht, maar met mijn huidige actie zou het niet mogen.... (Volgens mij is XAMPP gerelateerd aan Bitnami, toch?)

Ps. Omdat ik al een mailserver heb draaien (Surgemail van Netwinsite.com) welke gewoon werkt, perfect!, hoef ik maar Apache en MySQL te installeren. (Omdat Filezilla, Mercury en Tomcat niet nodig zijn en nog nooit gebruikt heb)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena