Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 dec 2020 20:45 #22212 door Gast
Ik heb toch maar Apache geupdate met PHP etc via XAMPP. (Omdat ik dit dagelijks 20 keer of meer doe, weet ik er een heleboel van)
Niet dus, liever doe ik dit niet, dus heeft het ook 5 jaar geduurd voordat ik die update stap ondernam.
De Apache en PHP upgrade heb ik probleemloos doorlopen, maar nu wil ik Joomla terug zetten in de XAMPP folder zodat mijn Joomla website weer te zien is.
Ik ben eergisteren een uur of 4 bezig geweest, heb allerlei bestanden nageplozen, maar het enige wat ik krijg is die Apache dashboard pagina.

Wie kan mij vertellen waar ik de installatie aan moet passen zodat het naar de apps\joomla folder wijst en ook daadwerkelijk werkt.

Ik zou hier echt een duidelijkere omschrijving wan willen vinden op internet, maar dat is er gewoon niet. Alles wat ik vind is LINUX gebrabbel, en dat heb ik niet, dat wil ik niet, dat hoef ik niet, en frankly, die discussie wil ik hier niet voeren. Ik werk al heel erg lang met Windows Server, en dat bevalt nog steeds heel goed.

Alvast bedankt voor iedere tip!
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 dec 2020 07:29 #22213 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
Hallo ,

even voor de duidelijkheid wat heb je precies geupdate de xampp server ?
omdat je schrijft dat je al lang met windows server werkt (dit is wat anders dan xampp)
Rn waarom heb je niet als het om een website gaat een akeeba back-up gemaakt)
en in xampp zou het genoeg zijn om in c:\xampp\htdocs\ de index.php te hernoemen naar bv org-xamp-index.php
En daarna xampp afsluiten en opnieuw opstarten .

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 dec 2020 10:55 #22214 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
Voor de duidelijkheid, Oude versie was van 2015. Ik heb al die tijd geen zak hieraan gedaan, omdat het werkte. Joomla netjes up to date gehouden, dus geen vuiltje aan de lucht, tot ik een melding zag dat apache niet meer zou werken na dec dit jaar en dat ik moest updaten.
Ik ben in dat jasje gekropen en er weer gillend uit gerend, dus moest ik maar de gehele XAMPP oplossing aanpakken, dan stonden alle cfg'tjes en dergelijke wel goed.
Nadat ik dat gedaan had, volgens de aanwijzing van een gast op internet, zag ik de apache beginpagina, ja, dat was allemaal weer ok, maar nu mijn Joomla directory....
Het aanpassen van die index.php in de htdocs map, gaat wel, maar dan heb ik een ftp-look-a-like pagina in beeld (Eigenlijk, zo zag internet er half jaren 90 uit.)

Dus, In xampp map staat mijn joomla installatie in F:\xampp\apps\joomla\htdocs

En waarom heb ik niet nakeeba? sorry hoor, dat bestond toen nog niet, ik wist niet van het bestaan af en frankly begreep ik ook niet waarom ik een backup programma nodig heb om mijn web based installatie op die manier moet overzetten...
Het moet toch veel makkelijker kunnen? Oude situatie, werkte zoals het hoort volgens het aangegeven pad (F:\xampp\apps\joomla\htdocs) en dit zou toch een kwestie moeten zijn die niet zoveel voeten in aarde heeft?

Daarom kom ik bij jullie, op de engelse forum kwam al helemaal geen reactie, misschien snapte ze het niet.....
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 dec 2020 10:59 #22215 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
PS. het domein, de server en alles eromheen, staat gewoon bij mij thuis. Ik beheer meer dan alleen een website, en ik wou dat dit makkelijker was dan ik had gehoopt. Ik host trouwens deze website al sinds 2004, dus eigenlijk zou ik een andere methode willen om Joomla vlekkeloos te laten werken, maar iedereen rept maar over Linux zus en Linux zo.... toen ik begon was Linux....er nog niet zo....
Vandaar Windows Server 2012 r2 en Windows server 2019....
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 dec 2020 11:18 #22216 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
Klik op de knoppen apache config en mysql config kijk of je de paden kan aanpassen

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 dec 2020 12:52 #22217 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
Dank voor je aanwijzing, maar ik had hier al een vergelijking op toegepast van de oude folder....
Het enige verschil heb ik aangepast (had ik al gedaan) maar ik schiet er niet echt iets mee op.
Als ik de oude folder weer bovenaan zet (m.a.w. dat de oude installatie weer als webpagina functioneert), werkt het allemaal weer, behalve de knoppen in XAMPP, en dat is logisch omdat de verwijzing in sommige files van Xampp van versie 7 naar 8 zijn veranderd in de nieuwe installatie....
Ik krijg nu dit te zien...

Fatal error: Array and string offset access syntax with curly braces is no longer supported in F:\xampp\apps\joomla\htdocs\libraries\vendor\joomla\string\src\phputf8\ord.php on line 28

en dat is ook vergeleken met de oude versie, die is hetzelfde gebleven, wat wel raar is, is de inhoud verwijst naar een fatale fout in regel 28, maar op regel 24 (even als voorbeeld) staan exact dezelfde tekens, en hier moppert hij niet over!!!!!

Het blijft een wazige zooi...
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 dec 2020 15:02 #22218 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
Ik ben geen programmeur maar lijkt er op dat er ergens verkeerde tekens worden gebruikt.
als je nog bij de oude joomla database kan komen zou ik exporteren.
En dan zou ik de oude xampp hernoemen en dan de Nieuwse Xampp downloaden en deze
installeren op jou gewenste schijf en kijken of die werkt (kan je ook vergelijken met de oude)
dan daar de oude joomla site er in kopiëren en daar ook de database aanmaken en gegevens importeren
of zoiets ?

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 dec 2020 18:15 #22219 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
grappig.... dat is precies wat ik gedaan heb..... zie daar het resultaat.....
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
13 dec 2020 07:23 #22222 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
Hallo,

ik lees niet goed denk ik maar even voor de duidelijkheid je schrijft

Fatal error: Array and string offset access syntax with curly braces is no longer supported in F:\xampp\apps\joomla\htdocs\libraries\vendor\joomla\string\src\phputf8\ord.php on line 28

Maar hier uit maak ik op dat jou joomla map niet in map htdocs staat .?
ps
als je in de Xampp in map htdocs een schone installatie van joomla doet werkt dat dan wel ?

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 dec 2020 09:41 #22223 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Updaten van APACHE/PHP en dan Joomla terugzetten
Beste Leen, je leest het goed, en zo goed zelfs dat als ik de gehele nieuwe installatie van Xampp een andere naam geef, de oude xamp (inclusief Joomla in de map \APPS\JOOMLA) ook hernoem naar XAMPP\.... dan werkt het in 1 keer weer. De knoppen in XAMPP Control Panel wijzen dan alleen naar de oude paden (PHP7 enzo) (en dat is veel en veel meer werk om terug te bouwen)
Oh, wat had ik dit graag niet gedaan..... wat een gedoe zeg.......
Dus, Leen, Ja, Joomla staat in F:\XAMPP\APPS\JOOMLA.... en de map JOOMLA in F:\XAMPP\HTDOCS\JOOMLA zetten, heeft dit resultaat:
Forbidden
You don't have permission to access this resource.

Apache/2.4.46 (Win64) OpenSSL/1.1.1h PHP/8.0.0 Server at druifjes.nl Port 80

Dus ik denk dat ik maar stop hiermee, ik ben het echt zat.

Toch bedankt voor jullie support.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena