E-mail settings JNews

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 apr 2017 17:04 #12364 door
E-mail settings JNews werd gestart door
Hoi,

Ik heb JNews geinstalleerd en de module geactiveerd. Ik krijg keurig de module te zien op mijn site.
Op het moment dat ik bij wijze van test me inschrijf met een test email adres, dan krijg ik wel bevestiging op de site dat ik me ingeschreven heb, maar als ik in die mailbox kijk, geen e-mail.
Als Mailer gebruik ik in de Algemene instellingen PHP Mail en de email heb ik gekoppeld aan de administrator met @domeinnaam.nl

Vandaag ook al bezig geweest met Acymailings, maar ook hier exact hetzelfde probleem. De inschrijvers krijgen GEEN bevestigings mail.

Wat kan er aan de hand zijn ? Heb heel google doorzocht, maar geen oplossing hiervoor gevonden.

Bedankt
Gr
William


Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
09 apr 2017 18:02 #12369 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic E-mail settings JNews
William heeft aangegeven graag dit topic open te willen hebben. Ik heb daarom zijn derde emailprobleem-topic gesloten om een discussie over het zelfde probleem in verschillende topics te voorkomen.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
18 apr 2017 04:20 #12428 door Fred
Beantwoord door Fred in topic E-mail settings JNews
Is waarschijnlijk een SPAM probleem op de server. Lees hieronder en lees alle info via de link!

Make sure your server is not blacklisted

If your server is blacklisted, your e-mail will be considered as a spam e-mail.
You can make sure your server is not blacklisted on this website : www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx

If you're server is blacklisted, you have two possibilities :

Fix it! (usually it's a problem of reverse DNS)
Use an external SMTP Server so your e-mails are not sent from your own server any more.


Make sure your reverse DNS is configured properly
What's the reverse DNS?

The DNS enables to locate your server using a domain name : Domain name -> Server IP
A reverse DNS is the opposite. Using your server IP, the reverse DNS should return your domain name : Server IP -> Domain name

If both entries match each other, we call it FCrDNS ( forward-confirmed reverse DNS or full-circle reverse DNS ).

Some spam filters check that both entries match and if not, your spam score will be increased.

Where should I configure my reverse DNS?

This should be done on your own server, it's not related to AcyMailing.
Please contact your provider for more information.

How can I test my reverse DNS?

You can enter your website IP at www.dnswatch.info/ . Your domain name should appear.
(You can use the command line nslookup too)

For example, if we ping acyba.com, we get the Server IP 188.165.48.68.
The reverse DNS of 188.165.48.68 returns acyba.com so everything is configured properly.


Configure your SPF and Sender ID records

What's the SPF (Sender Policy Framework) ?
Basically it's a verification on the bounce e-mail address used... It will extract the domain name attached to your bounce e-mail address and make sure that the IP used to deliver the message is allowed to do so by your domain.
To configure your SPF, you should generate your SPF record with the help of the openspf website and then include this record at the end of your DNS BIND.
You can then test your SPF and Sender ID via the Spam checker but you can also check your SPF record here.
The sender-id is the exact same thing except it's done on the from e-mail address used and not the bounce e-mail address.

www.acyba.com/acymailing/108-acymailing-spam.html


Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena