Upload pakketbestand

  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
26 mrt 2017 15:07 #12239 door Kaja van Grieken
Upload pakketbestand werd gestart door Kaja van Grieken
Ik heb een nieuw template (purity III) gedownload, de zipbestanden uitgepakt en ze in een map op het bureaublad van mijn Mac gestopt. Als ik de template wil uploaden via de knop 'upload pakketbestand' valt de boel in stukjes uiteen en krijg ik geen actieve 'kies' knop.
Zie schermafbeelding. Ik vraag me af wat er mis gaat.
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
26 mrt 2017 15:54 #12240 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Upload pakketbestand
Nu heb ik geen ervaring met een mac maar als ik zo je plaatje bekijkt
heb ik het idee dat je een demo versie met joomla erin heb gedownload ipv alleen de template
dus als je al een joomla site heb is allen de template.zip genoeg

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
26 mrt 2017 16:59 #12242 door Kaja van Grieken
Beantwoord door Kaja van Grieken in topic Upload pakketbestand
Dank voor de reactie. Ik heb purity inmiddels als template staan. Ik had inderdaad alleen de template gedownload, maar een en ander eerst uitgepakt en in een map geplaatst. Rechtstreeks op het zipbestand in de downloadmap klikken was de oplossing. Nu nog T3 erbij en het moet lukken. Wat spannend allemaal...
Onderwerp is gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
26 mrt 2017 17:11 #12243 door Kaja van Grieken
Beantwoord door Kaja van Grieken in topic Upload pakketbestand
T3 gedownload en hetzelfde probleem: ik zie weer een heleboel dingen die ik niet hoef, en een 'kaal' zitbestand is niet te vinden...
Ik ga nu eerst eens kijken wat er gebeurt als ik met purity aan het werk ga...
Onderwerp is gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
26 mrt 2017 17:28 #12244 door Kaja van Grieken
Beantwoord door Kaja van Grieken in topic Upload pakketbestand
Vervolg: ik heb die T3 plugin echt nodig, want ik krijg niets op mijn website te zien als ik Purity als template kies. Het blijft een kwestie van trial and error... Vreemd dat ik nu nergens een T3 zipbestand zie...

Misschien helpen de bijlagen bij het vinden van een antwoord.
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
27 mrt 2017 05:39 #12250 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Upload pakketbestand
Hallo,
Het kan zijn dat de T3 System Plugin als je die nog apart van hun website heb gedownload en geinstalleerd
dat je bij menu Extensies > plugin-beheer nog moet aanzetten ?
En misschien nog bij template beheer pagina's toewijzen?

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
27 mrt 2017 06:08 #12251 door Kaja van Grieken
Beantwoord door Kaja van Grieken in topic Upload pakketbestand
Goedemorgen! Alweer dank voor de tip. Ik dacht dat ik deze plugin al had aangezet, maar kreeg een blanco website op de template Purity. Maar ook een blanco website op Protostar, waar alles eerst op stond. Beez, mijn derde template, blijft ook blanco. Toen heb ik de boel maar laten rusten. Vandaag verder. Is er een manier om die plugin direct voor alle templates te activeren? Via Batch? Of op een andere manier?

Hoe heet overigens die grote blauwe balk bovenaan Beez, waar rechts in de hoe 'we are volutes' staat? Die wil ik weg hebben maar dat lukt alleen als ik er een grote foto op de plek Logo zet. Ik wil er graag een foto met tekst, en die kan ik natuurlijk maken, maar er moet vast een andere manier zijn. Twee vragen dus nu. Fijn dat er zoiets als dit forum bestaat!
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
27 mrt 2017 06:46 #12252 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Upload pakketbestand
Hallo,
Het kan goed zijn dat je bij template beheer wel pagina's moet toewijzen aan je gewenste template
en misschien zelf ook nog als standaard kiezen en cache wissen Joomla bij menu systeem .
Maar bij Beez heet dat als goed is Headerafbeelding .
maar ook daar kan het dus zijn dat je dan wel eerst Templatekleur op aangepast moet zetten

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
27 mrt 2017 07:29 #12253 door Kaja van Grieken
Beantwoord door Kaja van Grieken in topic Upload pakketbestand
Alweer bedankt. Ik ga aan de slag met deze hulp en zal laten weten of het lukt.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
27 mrt 2017 07:40 #12254 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Upload pakketbestand
Een blanko voorpagina is een fatale fout die over het algemeen niet door een template wordt veroorzaakt. Veelal wel door een plugin.
De zip bestanden die je download hoef je helemaal niet in te zien, ik zie je die tenminste als schermafdrukken toevoegen.

Als je Joomla! 3.6.5 installeert op je lokale server (MAMP?) en daarna de template Purity III (dus niet de quickstart) via "Extensies - Beheren - Installeren" installeert hoef je daarna alleen nog maar bij "Extensies - Templates" Purity III als standaard toe te wijzen. Ik weet niet uit mijn hoofd of je de T3 plugin ook standaard nog los moet installeren. Misschien dat iemand anders daar nog iets over kan vertellen.

Wellicht handig om dit in een schone installatie te proberen.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena