Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Foutmelding PHP verouderd

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 mrt 2021 15:01 #22627 door Gast
Foutmelding PHP verouderd werd gestart door Gast
Ik probeer mij te verdiepen in Joomla! Mijn website host ik bij Budgetwebhosting en daar heb ik via Cpanel Joomla! geïnstalleerd. Nu krijg ik in Joomla! de volgende melding:

Fout
We hebben gedetecteerd dat uw server gebruik maakt van PHP 7.1.33 welke verouderd is en niet langer officiële beveiligingsupdates van de ontwikkelaars ontvangt. Het Joomla! Project raadt aan uw site naar PHP 7.3 of hoger te upgraden welke tenminste tot 06-12-2021 beveiligingsupdates zal ontvangen. Vraag uw hoster om PHP 7.3 of een latere versie de standaardversie voor uw site te maken. Schakel, als uw host al PHP 7.3 klaar is, PHP 7.3 in de hoofdmap van uw site en de 'administrator' map in – meestal kunt u dit zelf door middel van een hulpmiddel in uw hosting controlepaneel, maar het is het best om het uw hoster te vragen als u niet zeker bent


Ik heb via Cpanel de PHP versie op de nieuwste versie ingesteld, maar desondanks krijg ik deze melding. Kijk ik in de systeeminformatie naar de PHP versie dan staat daar 7.1.33. Hoe kan ik dit nu aanpassen?
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
09 mrt 2021 16:55 #22628 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Foutmelding PHP verouderd
Hallo Reintje,

welkom hier :)

Je moet je website cache en browser cache even opschonen.



Als extra kan je nog in je browser CTRL + F5 doen dat is een hard refresh.

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 mrt 2021 21:08 #22633 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Foutmelding PHP verouderd
Bedankt voor de reactie Ron, helaas heeft het niet geholpen. Krijg de foutmelding nog steeds.
Nog andere suggesties?
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
09 mrt 2021 22:02 #22634 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Foutmelding PHP verouderd
Kan je de URL delen? Als iemand hier ook PHP 7.1.33 ziet dan lijkt het alsof inderdaad de server nog op de oude versie draait en je wellicht beter een ticket kan inschieten bij je hoster.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 mrt 2021 04:39 #22637 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Foutmelding PHP verouderd
De foutmelding zie ik als ik heb ingelogd als administrator. Is het wel verstandig om die URL te delen?
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
10 mrt 2021 07:04 #22638 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Foutmelding PHP verouderd
Ik zou niet weten waarom niet maar dat mag je helemaal zelf beslissen natuurlijk. 7.1.33 is de laatste versie uit die 7.1.x-serie en is tot eind 2019 onderhouden met veiligheidsupdates. Omdat deze niet meer voor deze 7.1-serie uitgebracht worden krijgt deze serie nu de term Niet veilig.

Anders is het je hoster benaderen voor dit probleem.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
10 mrt 2021 09:30 #22641 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Foutmelding PHP verouderd
Je zegt dat je bij je hoster op "op de nieuwste versie" hebt ingesteld. Als dat bij jouw hosting 7.1 is dan ligt daar de fout.
Bij sommige hostingpakketten kun je aangeven of een PHP-versie alleen maar voor een bepaalde map geldig is. Misschien staat bij jou aangegeven dat alleen de root PHP 7.4 (?) moet ondersteunen en niet /administrator?

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 mrt 2021 10:08 #22645 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Foutmelding PHP verouderd
Dank voor de reacties.
Op CPanel heb ik onder "MultiPHP-beheer" de PHP versie ingesteld op inherit. Dat geldt voor het gehele domein voor zover ik kan nagaan.
Er wordt aangegeven "This domain inherits its PHP version “PHP 7.4 (ea-php74)” from: Standaardinstelling van systeem" Dus volgens mij is daar niks fout.
Ik zal hier de URL zetten:
www.fanfaron.nl/joomla30/administrator/
Hopelijk helpt dat.
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
10 mrt 2021 10:17 #22646 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Foutmelding PHP verouderd
Wappalyzer geeft aan php 7.1.33.
Ik zie daar ook staan dat er naast Joomla Wordpress wordt gevonden?
Ik zou toch eens bij de hosting vragen hoe dit kan, daar moet het denk ik ergens liggen.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 mrt 2021 11:40 #22649 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Foutmelding PHP verouderd
Ik heb ook wel eens een keer wordpress geïnstalleerd via Cpanel. Deze heb ik weer verwijderd, maar kan het zijn dat er iets is achtergebleven?
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena