Soort billboard Message Board

• Michel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
07 jan 2026 16:38 #26528 door Michel
Soort billboard Message Board werd gestart door Michel
Al enige tijd ben ik opzoek naar een soort van messageboard waar men als lid van een website een bericht kan plaatsen voor een bepaalde datum dat vanzelf verdwijnt als deze datum is geweest.
Ook dat er eventueel een koppeling in voor komt van de betreffende lid waardoor anderen deze kunnen aanklikken en op hun profiel terecht komt.
Helemaal mooi zou zijn als ook hun avatar, profielfoto zichtbaar zou zijn in dat bericht.Nu weet ik er zijn ontelbare plug-ins voor evenementen kalenders maar dat zijn toch niet de aangewezen kandidaten.
Heeft iemand een tip of zelfs de juiste knowhow om dit te maken voor mij, ons.
Ik hoor het graag

Graag Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
08 jan 2026 09:10 #26529 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Soort billboard Message Board
Heb je al eens naar Community Builder gekeken? Vermoed niet dat het met de gratis versie kan overigens, maar je geeft ook niet aan of dat per se moet.

• Michel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
08 jan 2026 09:13 - 09 jan 2026 15:38 #26530 door Michel
Beantwoord door Michel in topic Soort billboard Message Board
Overal al gekeken en wat betreft de community builder, daar ben ik helemaal niet over te spreken.
En klopt het hoeft zeker niet gratis te zijn.
Custom made kom maar op als iemand dit voor ons kan maken hebben wij denk ik wel meer opdrachten.
Laatst bewerkt 09 jan 2026 15:38 door Michel.

• Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
09 jan 2026 13:32 #26531 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Soort billboard Message Board
Nu ben ik niet echt op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in forumsoftware, maar de functie om automatisch een bericht te laten verdwijnen heb ik nog nooit ergens gezien. Er zijn wel mogelijkheden om een bericht automatisch te laten sluiten als er een tijdje geen reactie meer is geweest.
Heb je er aan gedacht om dit met Joomla artikelen te doen? Een registreerde gebruiker kan dan een artikel plaatsen, er zijn volgens mogelijkheden/uitbreidingen die een profiel kunnen laten zien, en je kan (zelf) met "Stop publiceren" het artikel offline halen. Misschien is dat zelfs via een plugin te automatiseren.
Je moet waarschijnlijk wel even goed je ACL inrichten, maar het lijkt me niet onmogelijk.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl

• Michel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
09 jan 2026 15:37 - 09 jan 2026 15:38 #26532 door Michel

Nu ben ik niet echt op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in forumsoftware, maar de functie om automatisch een bericht te laten verdwijnen heb ik nog nooit ergens gezien. Er zijn wel mogelijkheden om een bericht automatisch te laten sluiten als er een tijdje geen reactie meer is geweest.
Heb je er aan gedacht om dit met Joomla artikelen te doen? Een registreerde gebruiker kan dan een artikel plaatsen, er zijn volgens mogelijkheden/uitbreidingen die een profiel kunnen laten zien, en je kan (zelf) met "Stop publiceren" het artikel offline halen. Misschien is dat zelfs via een plugin te automatiseren.
Je moet waarschijnlijk wel even goed je ACL inrichten, maar het lijkt me niet onmogelijk.

Beste Hans ik heb het ook helemaal niet over een forum en er bestaan wel degelijk programma's met datums en dat een bericht verdwijnt na datum.
Denk eens aan bijvoorbeeld event agenda's

Laatst bewerkt 09 jan 2026 15:38 door Michel.

• Ton Kemp
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Lees meer
04 feb 2026 11:42 #26537 door Ton Kemp
Beantwoord door Ton Kemp in topic Soort billboard Message Board
Beste Michel,
In het verleden heb ik voor dit soort toepassingen gebruik gemaakt van EBR Easy Book Reloaded
Een prikboord toepassing. 
stabiele extensie.

succes 

Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl

• Michel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
04 feb 2026 13:35 #26538 door Michel

Beste Michel,
In het verleden heb ik voor dit soort toepassingen gebruik gemaakt van EBR Easy Book Reloaded
Een prikboord toepassing. 
stabiele extensie.

succes 
Dankjewel voor de tip Ton ik ga dit zeker bekijken

Gemaakt door Kunena