Opslaan datum veld slaat datum van gisteren op

• Ernst Sangen
  • Onderwerp Auteur
  • Admin
  • Admin
  • ?
Meer
01 apr 2025 14:57 #26346 door Ernst Sangen
Opslaan datum veld slaat datum van gisteren op werd gestart door Ernst Sangen
Ik heb een component met daarin een formulier waar een datum wordt uitgevraagd. In de XML file staat format "%d-%m-%Y" type "calendar" filter staat op 'user_utc" showtime staat op false. Website Time Zone staat op Amsterdam; timezone bij de gebruiker staat op default.

Als ik het veld wil opslaan gebruik ik de volgende formule om de datum juist te zetten voor de opslag in de database tabel.$data = date('Y-m-d', strtotime($data) Als ik voor het veld 01-04-2025 kies, dan is voor het opslaan het veld $data de waarde 2025-03-21 22:00:00. Vervolgens heeft de datum die ik ga opslaan de waarde 2025-03-31. Ik moet dus 2 uur bij tellen om weer op de juiste datum te komen. Is daar in standaard Joomla een betere methode voor?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
01 apr 2025 15:57 #26347 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Opslaan datum veld slaat datum van gisteren op
Kan je misschien vertellen om welk component met daarin een formulier het gaat ?

lvda

• Ernst Sangen
  • Onderwerp Auteur
  • Admin
  • Admin
  • ?
Meer
01 apr 2025 18:28 #26348 door Ernst Sangen
Beantwoord door Ernst Sangen in topic Opslaan datum veld slaat datum van gisteren op
Het is een eigen geschreven component; initieel gemaakt met behulp van Component Creator

• Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 apr 2025 17:07 #26349 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Opslaan datum veld slaat datum van gisteren op
Alle data worden in Joomla in de database opgeslagen als UTC date. Dus dat is normaal. Je moet er alleen voor zorgen dat je frontend/backend wel de juiste tijd weergeeft.

• Ernst Sangen
  • Onderwerp Auteur
  • Admin
  • Admin
  • ?
Meer
02 apr 2025 17:15 #26350 door Ernst Sangen
Beantwoord door Ernst Sangen in topic Opslaan datum veld slaat datum van gisteren op
Betekent dit dan dat ik de datum die uit de database wordt opgehaald moet omzetten naar een lokale datum/tijd voordat ik deze in het formulier plaats?

Gemaakt door Kunena