Joaktree

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 mrt 2021 11:00 #22577 door Gast
Joaktree werd gestart door Gast
Ik weet dat het al dikwijls is besproken maar wil toch nog een poging wagen.
Ik gebruik op dit moment Joaktree 1.5.3 voor mijn genealogische site stamboom.grubosoft.nl stamboom.grubosoft.nl

Deze versie is aangepast voor Joomla 3 en voor PHP 7 en werkt op mijn website zonder problemen.
Ben echter na veel rondgelezen te hebben tot de conclusie gekomen dat met de komst van Joomla 4 en PHP 8 dit wel eens het einde zou kunnen betekenen van deze module. Joaktree wordt veel gebruikt (wereldwijd) en is voor mij de gratis tool om al mijn genealogische gegevens te presenteren.

Ik heb zelf weinig verstand van PHP en Joomla maar ben al wel begonnen met voorzichtig PHP te leren (valt niet mee).
Is er werkelijk niemand in de Joomla-gemeenschap die dit een warm hart toedraagt en daar eventueel aan mee wil werken om dit niet verloren te laten gaan. Ik heb al veelvuldig contact gehad met R. Gastaud (Franse Joomla-gebruiker) die de laatste aanpassingen heeft verricht. Maar hij zegt zelf geen programmeur te zijn en is eveneens bang dat zonder ondersteuning dit het einde gaat betekenen van Joaktree.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
04 mrt 2021 15:20 #22580 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Joaktree
Hallo,

ik ben bang dat je een ontwikkelaar moeten vinden die het tegen betaling doet.

Denk niet dat er iemand is die deze grote klus belangeloos wil gaan doen.

Misschien je oproep ook op het Engels Joomla forum zetten forum.joomla.org/ ;)

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
07 mrt 2021 08:41 #22607 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Joaktree
Hoi,

Het feit dat Joomla straks naar Joomla 4 gaat zegt niets over het feit dat Joomla 3.9.x of 3.10 de komende jaren gewoon nog blijft en dat hier in de toekomst nog updates voor zullen komen.

Je kan je website voorlopig (de komende jaren) dus gewoon op 3.9.x laten. Wellicht dat er in de toekomst ergens een oplossing word bedacht voor Joomla 4.

Tot nu toe lees ik niet erg bemoedigde berichten over joaktree en zelfs dat diegene die ooit eens omdat joaktree ermee stopte hiervan een fork heeft gemaakt die op Joomla 3 werkt, maar dat deze persoon hiermee niet verder gaat (Joomla 4).

Dus wellicht is het handig om om te zien naar nieuwe stamboom extensie die wat toekomst bestendiger is.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 mrt 2021 09:19 #22608 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joaktree
Bedankt voor jullie antwoorden. In die wetenschap verkeerde ik inmiddels ook.
Laat ik het anders formuleren. Is (of komt) er ergens documentatie voorhanden over de verschillen tussen joomla 3 en Joomla 4 ? En daarmee bedoel ik dus ook wat moet er dan aangepast worden . Ik wil daarmee zelf wel proberen of ik de aanpassingen welke noodzakelijk zijn voor Joomla 4 of ik die kan aanbrengen. Ben wel geen programmeur in PHP enz. maar wel een volhouder. Je weet maar nooit. (Heb wel enige ervaring in programmeren in Visual Studio (Basic)).
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
07 mrt 2021 22:28 #22613 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Joaktree
hierbij het volgende:

Joomla 4 documentatie zie: docs.joomla.org/Category:Joomla!_4.x
Joomja 3 documentatie zie: docs.joomla.org/Main_Page

Er is geen verschillen overzicht tussen deze 2 documentaties. Dit is ook niet te doen omdat Joomla 4 t.o.v. Joomla 3 van de grond af aan opnieuw is opgebouwd.




Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena