Meetup Unit Testing

  • Pieter-Jan de Vries
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Programmeur, websitebouwer en Joomla! extensie-ontwikkelaar (www.obix.nl).
Meer
24 mrt 2016 08:12 #2012 door Pieter-Jan de Vries
Meetup Unit Testing werd gestart door Pieter-Jan de Vries
Op initiatief van Herman Peeren, is voor 10 juni a.s. een DJD bijeenkomst gepland, met als focus Unit Testing. Je vindt de details hier: Meetup Unit Testing

Herman heeft al een voorzet gedaan voor de dagindeling, maar suggesties zijn natuurlijk altijd welkom. Ook heeft hij zich bereid gevonden een introductie te geven en e.e.a. te laten zien, maar het zou leuk zijn als andere deelnemers zich ook voorbereiden en iets kunnen vertellen.

In een eerdere aankondiging, liet Herman zich flink gaan en raakte daarbij al op voorhand een aantal potentiele deelnemers kwijt. Laat je door Herman's enthousiasme en kretologie echter niet afschrikken. Ook voor beginnende programmeurs is het onder de knie krijgen van Unit Testing uitermate nuttig. Misschien juist voor beginnende, want die worden nog niet gehinderd door achterhaalde kennis en slechte gewoonten. En René, ook voor front end developers is Unit Testing uitermate zinvol. Daar komt immers in steeds grotere mate programmeren in JavaScript bij kijken ;)

Zoals op de planner is te zien, kan de meetup bij Obix in 's-Gravendeel plaatsvinden. Daar is echter beprekte ruimte en meer dan 8 man wordt lastig. Met meer gegadigden zullen we dus naar een andere locatie moeten omzien.

Op naar Meetup Unit Testing en meld je aan.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 mrt 2016 08:12 #2021 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Meetup Unit Testing
Ik ga er wel even achterheen en heb goede hoop op een goedkoop/gratis alternatief. Ik laat het weten.

Overigens wou ik minder "klessebessen" en vooral praktisch oefenen met (unit)testen. ::angel::


Bericht toegevoegd op 3 juni 2016 om 13:35
Vorige bericht was op 3 juni 2016 om 08:56


Ben verschillende mogelijkheden in R'dam aan het onderzoeken:
  • Omdat De Trap nog naast het Centraal Station staat, dacht ik dat het wel leuk zou zijn als we boven op het Groothandelsgebouw in de horeca aldaar kunnen gaan zitten. Maar het is me niet duidelijk of er WiFi en plek genoeg is (morgen ofzo maar eens gaan kijken). Op die vrijdagmiddag is er echter ook een congres op die plek en ik weet niet of dat juist de eventuele mogelijkheden om daar goed te werken verkleint.
  • Ik ken vaag iemand die werkt bij Finalist, een softwarebedrijf in het Groothandelsgebouw en misschien kan ik vragen of die een ruimte voor ons hebben die dag. Maar dat is maar een beetje vaag contact.
  • Beneden in het Groothandelsgebouw heb ik wel eens met een klein clubje bij Engels een avond in de bar gezeten en zelfs, met de laptop midden op tafel, een kleine presentatie gegeven. Je kunt daar ook ruimtes huren, maar dat is vrij prijzig. Een andere eetgelegenheid beneden in het Groothandelsgebouw met Wifi is Lebkov . Ik vind het nogal een gok om te hopen dat het gaat werken in zo'n soort ruimte...
  • Vlakbij is ook de Rotterdamse Schouwburg en in de hal, grenzend aan Café Floor, is een (volgens mij weinig gebruikte) Seats2Meet. Ik heb ze een mailtje geschreven of we daar met ons clubje terecht kunnen; eventueel kan ik daar ook een beamertje en scherm meenemen. Nog niets teruggehoord. Is pas open vanaf 11.00 uur (en De Trap vanaf 10.00 uur, dus die kun je dan mooi eerst nog bezoeken).
  • En dan is er nog bij mij thuis, Ooievaarstraat 25-e, 3035 XB Rotterdam. Ik zit normaal bij de buurvrouw (mijn partner Nelleke) en mijn eigen huis is een beetje opslagplaats. Maar dit is wellicht een leuke gelegenheid om het (een beetje) op te ruimen. Dan kunnen we daar best terecht tot 8 personen. Ik heb ook nog een beamer en scherm. Het is een kwartier lopen vanaf het Centraal Station (maar er gaat ook een tram). Parkeren kan ik goedkoop regelen via bezoekersparkeren (even kenteken aan mij opgeven) en ik heb nog een espresso-apparaat ook.
In m'n achterhoofd heb ik nog dat we desnoods misschien ook terecht zouden kunnen bij Perfect Web Team in Bussum, maar met 4 van de 7 eventuele deelnemers uit Rotterdam of omgeving is dat weer ongunstiger qua reistijden.


Mijn grootste voorkeur op dit moment is of bij mij thuis of de Schouwburg.


Bericht toegevoegd op 3 juni 2016 om 14:16
Vorige bericht was op 3 juni 2016 om 13:35


Bericht van de Schouwburg; dat gaat 'm dus niet worden, in ieder geval niet volgende week vrijdag. Andere keer misschien wel (en woensdag de 15de zou dus eventueel een alternatief zijn):

Hi Herman,

Goed dat je navraag doet, want op 10 juni zitten wij heel de dag volop in de opbouw van een groot event op 11 juni in de Hal. Helaas kan ik deze dag dus absoluut afraden. Veel gesjouw met meubels, testen met licht etc. Geen fijne plek om te werken dus die dag.

Ik kan 15 juni overdag aanbevelen, dan is het rustig en hebben we niets staan.
Je kunt dan zeker je gang gaan aan een grote tafel en zelfs wat lawaai maken J.

Hartelijke groet,

Kim Christiaansen
Eventmanager

Rotterdamse Schouwburg
Schouwburgplein 25, 3012 CL Rotterdam


Discussie gesloten.
  • Niels van der Veer
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fulltime nerd
Meer
24 mrt 2016 08:12 #2020 door Niels van der Veer
Beantwoord door Niels van der Veer in topic Meetup Unit Testing
Een goede morgen!

Ik zie dit topic voor het eerst voorbij komen nu het lijkt mij ook wel een interessant onderwerp. Toevallig ben ik op de HR ook bezig met een vak dat gaat over Software testen.

De huidige locatie is voor mij met het OV (bus en trein) bereikbaar. Mocht deze verplaatst worden naar ergens anders in Rotterdam zal dit vast en zeker ook het geval zijn.

Dus hierbij geef ik me ook op :)

Groeten,
Niels
Discussie gesloten.
  • Jisse Reitsma
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Oprichter van Yireo, lead ontwikkelaar van diverse Joomla extensies, programmeur, trainer
Meer
24 mrt 2016 08:12 #2019 door Jisse Reitsma
Beantwoord door Jisse Reitsma in topic Meetup Unit Testing
Ah, Michiel (slibbe) en Peter (pe7er) zijn er ook bij.
Discussie gesloten.
  • RolandD
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 mrt 2016 08:12 #2018 door RolandD
Beantwoord door RolandD in topic Meetup Unit Testing
Goedendag,

Ik heb 10 Juni in de agenda staan voor de DJD bijeenkomst. Qua aanmeldingen zie ik dat het totaal op 6 staat, zonder PJ worden dat er 5. Ook ik heb geen probleem om het te verplaatsen hoor. Laat het maar even weten.
Discussie gesloten.
  • Jisse Reitsma
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Oprichter van Yireo, lead ontwikkelaar van diverse Joomla extensies, programmeur, trainer
Meer
24 mrt 2016 08:12 #2017 door Jisse Reitsma
Beantwoord door Jisse Reitsma in topic Meetup Unit Testing
Ik kan nog steeds en was zeker van plan te komen. Het liefst juist een beetje overdag - van 11:00 tot eind van de dag of zo. Ik weet niet of dat voor jullie past. Andere aanmeldingen dan Roland, Herman, Pieter-Jan en ik heb ik idd ook niet gezien, dus klein clubje. Maar omdat Pieter-Jan er volgens mij wel bij had willen zijn, vind ik het ook niet erg het te verplaatsen. Al mijn andere vrijdag voor komende 2 maanden zit ik wel vol.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 mrt 2016 08:12 #2016 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Meetup Unit Testing
Eerst even zeker weten of Roland en Jisse nog steeds van plan zijn die dag aan (unit)testen te besteden: de dag erna is de Hikashop-dag bij JUG-Breda www.joomlacommunity.eu/nieuws/gebruikers...g-over-hikashop.html
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 mrt 2016 08:12 #2015 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Meetup Unit Testing
Voor mij was 2 personen (Pieter-Jan en ik) het minimum. Er hebben zich nu 4 opgegeven (met Jisse en Pieter-Jan erbij), maar er was ook interesse van Michiel en van Roland, dus ik denk dat we wel aan 6 à 8 komen. Dat is wat mij betreft dus voldoende voor deze sessie: het wordt vooral samen praktisch oefenen en niet alleen kennis overdragen van één kant naar de andere.

Als je een onderwerp hebt rond testen, waarvan je wil dat het ook aan de orde komt, dan kun je dat altijd voorbereiden. Graag zelfs. M'n idee was dat zoveel mogelijk alle deelnemers iets voorbereiden (al is het maar: op een rijtje zetten waar je vast loopt met Unit Testing).

Het programma op www.joomlacommunity.eu/joomla-gebruikers...pen/details/663.html is ook maar een voorstel. Het is in ieder geval waar ik wel wat voorbereiding voor doe; vooral ook omdat ik het zelf beter in de vingers wil krijgen. Als je nog andere punten aan wil vullen: altijd welkom!
Discussie gesloten.
  • Jisse Reitsma
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Oprichter van Yireo, lead ontwikkelaar van diverse Joomla extensies, programmeur, trainer
Meer
24 mrt 2016 08:12 #2014 door Jisse Reitsma
Beantwoord door Jisse Reitsma in topic Meetup Unit Testing
Ik weet niet hoe hard jullie bezig zijn, maar lukt het met de voorbereidingen. Ik kijk er naar uit, maar het zal zuur zijn als we maar zijn 4-en komen. Aan de andere kant, het hol van Pieter-Jan herbergt niet meer dan 8 personen (?). Hulp nodig?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 mrt 2016 08:12 #2013 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Meetup Unit Testing
Wat betreft testen en frontenders:
  • we besteden ook nog aandacht aan Selenium tests en die zijn ook interessant voor niet-codeurs.
  • misschien besteden we ook even specifiek aandacht aan unit testing in Javascript, maar op zich zijn unit tests voor de verschillende talen op dezelfde manier opgebouwd. QUnit voor Javascript is niet zo heel anders dan PHPUnit voor PHP; men heeft het wel kortweg over XUnit voor dat soort testpakketten. De principes zijn hetzelfde. Binnen JS zijn er ook allerlei nieuwe pakketten die testen gemakkelijker maken, zoals Mocha .
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena