API output cache

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 mrt 2020 21:27 #20964 door Gast
API output cache werd gestart door Gast
In het verleden heb ik voor een site een component en een module gemaakt die gegevens via een API ophaalt van een andere site.
Nu is mijn vraag hoe kan ik zorgen dat de API output gecached wordt? De data die mag gerust paar uur tot een dag in de cache zitten, wordt namelijk heel zelden aangepast.
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
25 apr 2020 07:58 #21168 door Robert
Beantwoord door Robert in topic API output cache
Als ik het goed begrijp wil je informatie via een API ophalen en in de cache van Joomla opslaan? Met welk doel? Worden er veel gegevens opgehaald via de API bij het laden van een pagina? Is een CDN misschien een oplossing?

Yolknet - all for web
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 apr 2020 09:39 #21175 door Gast
Beantwoord door Gast in topic API output cache

Als ik het goed begrijp wil je informatie via een API ophalen en in de cache van Joomla opslaan? Met welk doel? Worden er veel gegevens opgehaald via de API bij het laden van een pagina? Is een CDN misschien een oplossing?

Dat klopt, de reden is dat er een limiet op de API zit hoe vaak we die mogen aanroepen per minuut. Het zal vaak wel goed gaan maar wil het eigenlijk zo hebben dat het altijd goed gaat en de data wordt niet vaak veranderd. Ik kan het gerust bijv. een uur in de cache opslaan maar 5 min. zou ook voldoende zijn.
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
27 apr 2020 11:22 #21180 door Robert
Beantwoord door Robert in topic API output cache
Ik weet niet of de cache-functie van Joomla op die manier gebruikt kan worden. Mijn idee zou zijn om een script te maken die via een cronjob de informatie uit de API haalt en opslaat in de database. Die kun je vervolgens zo vaak opvragen als je wilt.
Kun je aangeven om welke API het gaat en om welke informatie?

Yolknet - all for web
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena