Vraag om advies-tips-code Profiel foto upload en juiste opslag

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 feb 2020 07:08 #20783 door Gast
Beste Forum leden,
Voor een kleine modelbouw vereniging (rmcu.nl) heb ik een ledenadministratie in gebruik (Club management van Norbert Kuemin).
Daar is echter al een tijd geen ontwikkeling meer op en past helaas niet meer bij de huidige AVG tijd.
Daarom heb ik de software al wat aangepast maar loopt nu vast op een wenst van de gebruikers waarvoor mijn kennis wat te kort schiet.

De wens van de gebruikers (en beheerder :) ) is het zelf kunnen uploaden van een foto.
Een foto doe geupload wordt moet daarna kunnen worden bewerkt zodat ze zelf een selectie kunnen maken uit de geuploade foto.
Tot slot dient de selectie te worden opgeslagen als een afbeelding van 350x450.

De vraag is dus kan iemand mij helpen?
Door de juiste weg te wijzen (hoe pak ik dit aan en wat heb ik dan nodig?)
Of heeft iemand van jullie dia al een gedaan en heeft voor mij een functie beschikbaar die ik zou kunnen gebruiken voor dit doel?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
03 feb 2020 08:27 #20784 door Leen
Hallo,
Nu ken ik het programma niet echt maar heb hem opgehaald via Joomla extensies maar vandaar uit wordt ik door verwezen naar githup clubmgnt zie dat daar laatste update is 10-01-2018.
dus deze eens even snel getest en valt me op dat daar een afbeelding- mogelijkheid inzit maar deze werkt alleen
maar als je wel eerst in administrator>inhoud>media een map member toevoegt en daar al de leden foto's inzet
en ook heel misschien nog bij administrator>componenten>Club-management rechtboven in op knop Opties >
tabblad detailview bekijken en instellen ?

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
03 feb 2020 10:06 #20785 door Rondeb
Goedemorgen,

Off-topic: Misschien verstandig om te kijken naar nieuwe extensies voor leden administratie? Want een extensie die al 2 jaar geen updates heeft gehad is niet echt save.

Natuurlijk kan hij misschien nog wel jaren mee maar het kan ook mis gaan.

Het is maar een tip ;)

Succes met de site en jullie leuke hobby.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 feb 2020 11:07 #20788 door Gast
Beste Leen,
Het is juist dat een foto nu alleen via de Admin toegang kan worden toegevoegd een het record.
Daarbij is het dan ook nog alleen mogelijk een plaatje te selecteren die op een (via de setting) op gegeven image directory staat.
Daarom ook de wens om in de front-end door de leden zelf het plaatsje te uploaden, croppen en resizen nar deze image dirictory.
Nu ben ik niet vies van wat programmeer werk, maar heb dit (met plaatjes) nooit eerder gedaan, vandaar mijn hulp vraag :-)

@RondeB.
Een andere Ledenadministratie....
Daar heb ik ook naar gekeken (lees lang gezocht en veel uitgeprobeerd...). Maar geen enkele andere optie gevonden :-(
De beste optie lijkt civiCRM, maar dan heb ik weer ruzie met het zelfde, namelijk bekijken en beheren van eigen data en foto in de Front-end. Een ander ding is dat er wel betaalde leden oplossingen zijn, maar met zo'n kleine vereniging als wij zijn de kosten al heel snel te hoog. We betalen nu €30 per jaar voor onze site en dat kan er net vanaf :-)

Ben daarom zelf maar gestart met een update van deze module :-D
Daarbij zijn alle tips en tricks en/of hulp zeer welkom :-)
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
05 feb 2020 16:36 #20795 door Wim Houtman
Ai, schadelijke website rmcu.nl Komt dat nou?
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena