Watermerk in al mijn Artikelen

  • René
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Wij zijn een Foto- en Webstudio die diensten kunnen verlenen aan een ieder, zoals het MKB, Overheid,
Meer
02 okt 2019 14:01 #20043 door René
Watermerk in al mijn Artikelen werd gestart door René
Weet niet of deze vraag in de goede categorie staat, zo niet dan mag hij verplaatst worden, alvast dank hiervoor.
VRAAG:
Ik heb op een website een achtergrond aangepast middels een aangeleverde foto *.jpg, welke is aangeleverd door de klant. Zou graag deze *.jpg, ook willen opnemen in mijn artikelen, maar dan als watermerk, zodat daarover dan de content kan worden geplaatst. De afbeelding als watermerk mag uiteraard niet storend zij,

vr


Foto- & Webstudio Digitaal ICT (René Schouten)
Wij kunnen voor u Webdesign & Webhosting Verzorgen
Geregistreerd Partner van Vimexx "Dé best beoor
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
02 okt 2019 17:18 #20044 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Watermerk in al mijn Artikelen
Je kunt css gebruiken om een image als achtergrond in te stellen: www.w3schools.com/cssref/pr_background-image.asp . En dan die css in je custom css bestand neerzetten.

Als ie minder duidelijk zichtbaar moet zijn dan de 'gewone' versie van de afbeelding kun je twee dingen doen: er in een fotobewerkingsprogramma (Photoshop, GIMP) een vagere versie van maken, of er een semi-transparante laag overheen leggen. Dat laatste kun je ook met css doen. Hier www.w3schools.com/css/css_image_transparency.asp wordt dat uitgelegd.
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
03 okt 2019 08:24 #20045 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Watermerk in al mijn Artikelen
O, en je kunt ook een template override maken waar je de achtergrondafbeelding in opneemt.
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
06 okt 2019 07:54 #20057 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Watermerk in al mijn Artikelen
"Zou graag deze *.jpg, ook willen opnemen in mijn artikelen, maar dan als watermerk, zodat daarover dan de content kan worden geplaatst. De afbeelding als watermerk mag uiteraard niet storend zij,"
Ik raad je aan voor een zo groot mogelijk contrast te zorgen tussen tekst en afbeelding. Je ziet nog te vaak dat op een lichte achtergrond(kleur) een tekst met lichte letterkleur wordt gebruikt, lichtblauw en wit bijv. Een op de 4 Nederlanders is laaggeletterd of heeft een beperking zoals het slecht kunnen onderscheiden van een bepaalde kleur. Tot zelfs kleurenblindheid. Wees dus voorzichtig met tekst op afbeeldingen.
En op elk scherm zijn de kleuren (tint) anders. Een goed contrast op jouw scherm kan op een ander scherm minder zijn. Zeker bij 4K-, retina- en andere schermen.

Yolknet - all for web
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena