Veld toevoegen aan com_content via plugin: toewijzen aan fieldset

  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 okt 2018 12:05 #17973 door Frits Jongbloets
Via een plugin wil ik een veldje toevoegen aan het front-end edit form van com_content. Namelijk het core veld Alias dat niet voorkomt in het front-end edit formulier :o

Nu lukt het me prima om dat veld toe te voegen maar niet om hem op het tabblad "Inhoud" te krijgen (dus: in dezelfde fieldset te krijgen als de titel en het tekst editor veld). In een eerder project is dit me wel gelukt met het back-end form, daar heb ik de naam "basic" gebruikt:
Code:
<fields> <fieldset name="basic"> <field name="temporary" type="hidden" label="PLG_CONTENT_ODVBIEB_FIELD_FULLTEXT_LABEL" description="PLG_CONTENT_ODVBIEB_FIELD_FULLTEXT_DESC" /> </fieldset> </fields>

Maar in het front-end formulier kom ik er maar niet achter hoe ik 'm moet noemen. Bij elke poging verschijnt er een nieuw tabblad.

Overigens: er zijn uiteraard meerdere wegen om mijn doel te bereiken (het veld 'alias' toevoegen aan het front-end edit form van com_content). Ik heb gekozen voor een plugin omdat ik er zelf handigheid in heb om in een plugin de werking te regelen met parameters (alleen in bepaalde categorieën toepassen; alleen aan bepaalde users beschikbaar stellen, etc.). Ook wil ik dit op termijn uitbreiden met nog wat meer features.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
25 okt 2018 12:52 #17974 door Leen
Hallo Frits,
Ik weet niet of je hier iets meer mee kan ik denk dat je kan dit helpen hier zelf al aan kijken bent geweest.
en asl je dan op bv content type klikt komt er zoiets naar boven
Maar kan zijn dat ik het geheel mis hebt

lvda
Discussie gesloten.
  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 okt 2018 13:35 #17975 door Frits Jongbloets
Beantwoord door Frits Jongbloets in topic Veld toevoegen aan com_content via plugin: toewijzen aan fieldset
Beste Leen,

Bedankt voor het meedenken. Maar helaas, op deze pagina's vind ik niet wat ik zoek.

Het gaat echt alleen om de naam van dat tabblad (fieldset) van het formulier in de front end zodat ik mijn veld op de plek kan krijgen waar ik hem hebben wil.

Verder werkt het veld al helemaal zoals het zou moeten.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
25 okt 2018 13:52 #17976 door Leen
Ja dacht ik al een beetje ik kwam deze ook nog tegen maar zal het ook niet zijn denk ik

lvda
Discussie gesloten.
  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 okt 2018 14:02 #17977 door Frits Jongbloets
Beantwoord door Frits Jongbloets in topic Veld toevoegen aan com_content via plugin: toewijzen aan fieldset
In zoverre heb ik er iets aan: hier wordt een andere methode geprobeerd om het front-end editing form aan te passen, namelijk een template override. Mocht ik er niet uit komen via een plugin dan kan ik hiernaar kijken.

Maar het punt is dat alles verder werkt met min plugin, het gaat alleen maar om die stomme naamgeving van de fieldset om dat veld op de juiste plek te krijgen.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
25 okt 2018 14:20 #17979 door Leen
Hoi Frits,

Ja ik heb nog gezocht of ik ergens die naamgeving voor de fieldsets kon vinden maar komt niet echt veel verder
maar Ik lees hier iets met andere benaming
ik weet niet of het dat kan zijn wat je zoekt

En let op dat com_content "attribs" en niet "params" gebruikt voor zowel de veldwaarde als voor de override.


lvda
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena