AVG - Algemene Verordering Gegegevensverwerking

  • René
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Wij zijn een Foto- en Webstudio die diensten kunnen verlenen aan een ieder, zoals het MKB, Overheid,
Meer
06 feb 2018 09:48 #16266 door René
Is er misschien een PlugIn beschikbaar voor Joomla!, die aan het contacformulier Joomla! de optie creeert, dat een gebruiker kan aanvinken: "Door dit formulier te gebruiken gaat u akkoord met de opslag en verwerking van uw gegevens door deze website"

Foto- & Webstudio Digitaal ICT (René Schouten)
Wij kunnen voor u Webdesign & Webhosting Verzorgen
Geregistreerd Partner van Vimexx "Dé best beoor
Discussie gesloten.
  • Ton Kemp
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Meer
06 feb 2018 10:43 #16269 door Ton Kemp
Beantwoord door Ton Kemp in topic AVG - Algemene Verordering Gegegevensverwerking
Dat hoeft niet eens met een plugin!
Het is verstandig bij de invoervelden te vermelden waarvoor je deze informatie vraagt en wat je ermee gaat doen.
Dat gaat met gewone text (of html) bi het formulier.
Afhankelijk van je formulieren extensie kan je ook vragen of men akkoord gaat met de privacy policy.
Zoals je aanvinkt dat je met de algemene voorwaarden akkoord bent..

De AVG vraagt jou als bedrijf dat je kan aantonen dat iemand zicht heeft aangemeld en waarvoor.
Zowel voor aanmeldformulieren, nieuwsbrieven, en contactformulieren..


Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl
Discussie gesloten.
  • René
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Wij zijn een Foto- en Webstudio die diensten kunnen verlenen aan een ieder, zoals het MKB, Overheid,
Meer
06 feb 2018 12:22 #16271 door René
Beantwoord door René in topic AVG - Algemene Verordering Gegegevensverwerking
Hoi Ton, mijn dank is groot voor het antwoord. Weet jij misschien hoe ik in het standaard contactformulier van Joomla! een aanvink optie maak.



Foto- & Webstudio Digitaal ICT (René Schouten)
Wij kunnen voor u Webdesign & Webhosting Verzorgen
Geregistreerd Partner van Vimexx "Dé best beoor
Discussie gesloten.
  • Ton Kemp
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Meer
06 feb 2018 12:39 #16272 door Ton Kemp
Beantwoord door Ton Kemp in topic AVG - Algemene Verordering Gegegevensverwerking
Hoi René,
Volgens mij is er geen standaard contactformulier in Joomla. DUs als jij een formulier ziet, is dat waarschijnlijk een extenstie.
Daar zijn er meerdere van. Ze werken dan ook allemaal net iets anders.
Welke heb jij geïnstalleerd?

Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl
Discussie gesloten.
  • René
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Wij zijn een Foto- en Webstudio die diensten kunnen verlenen aan een ieder, zoals het MKB, Overheid,
Meer
06 feb 2018 12:48 #16273 door René
Beantwoord door René in topic AVG - Algemene Verordering Gegegevensverwerking
Binnen Joomla! wordt staandaard een contactformulier meegeleverd, die via de optie contactpersonen:
www.joomlacommunity.nl/aan-de-slag/je-ee...tformulier-toevoegen

Dit formulier wordt door mij gebruikt.

Foto- & Webstudio Digitaal ICT (René Schouten)
Wij kunnen voor u Webdesign & Webhosting Verzorgen
Geregistreerd Partner van Vimexx "Dé best beoor
Discussie gesloten.
  • Ton Kemp
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Meer
06 feb 2018 14:21 #16278 door Ton Kemp
Beantwoord door Ton Kemp in topic AVG - Algemene Verordering Gegegevensverwerking
Op die pagina kan je ook lezen dat als je iets meer wilt dan standaard dat je een extensie kan installeren.
Dat zou ik doen. Er staat:
" Het contactformulier dat we voor onze kooksite hebben gebruikt, is verder niet instelbaar. Je kunt geen velden toevoegen of verwijderen. Wil je graag een uitgebreider contactformulier of een (complex) formulier voor een heel ander doeleinde, waarbij je het formulier helemaal zelf samenstelt? Neem dan een kijkje in de Forms-categorie van de Joomla Extensions Directory."

Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
07 feb 2018 10:24 #16289 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic AVG - Algemene Verordering Gegegevensverwerking
René : custom fields contact googled zie deze handleiding: contact custom fields Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar als ik het lees denk ik dat het kan.
Discussie gesloten.
  • René
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Wij zijn een Foto- en Webstudio die diensten kunnen verlenen aan een ieder, zoals het MKB, Overheid,
Meer
07 feb 2018 12:03 #16292 door René
Beantwoord door René in topic AVG - Algemene Verordering Gegegevensverwerking
Hoi Wim, thanks voor antwoord. Ga hier zeker even mee aan de gang. Zal via dit Forum het resultaat laten weten. Met het bouwen van een Website in Joomla, wil ik zoveel mogelijk gebruikmaken van de standaard die wordt meegeleverd. Dus een goed resultaat met zo weinig mogelijk extra plugin(s) enz. enz.

Foto- & Webstudio Digitaal ICT (René Schouten)
Wij kunnen voor u Webdesign & Webhosting Verzorgen
Geregistreerd Partner van Vimexx "Dé best beoor
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena