Melding php max upload size bij formulierveld verwijderen

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 mei 2017 20:06 #12742 door Gast
Ik heb zelf een extensie gemaakt voor een mail formulier voor geregistreerde leden, volgens het MVC-principe. In dat formulier heb ik een veld gebruikt voor het uploaden van een bestand dat aan de mail toegevoegd kan worden als bijlage. In het administrator gedeelte kun je een aantal parameters instellen, waaronder bv de max bestandsgrootte. De controller bevat de logica die ervoor zorgt dat de gebruiker geen te groot bestand kan kiezen, bv max 2 MB (als ik dat zo instel). Alle werkt. De mail wordt met bijlage verstuurd en ook als ik een bestand van meer dan 2 MB kies, geeft de site dat keurig terug.

Nu zie ik alleen standaard bij dat formulierveld van het type file in het lege formulier een melding "Maximum upload grootte: 32,00 MB". Het is dus geen error of waarschuwing. De gebruiker heeft nog niets geselecteerd en het staat achter het veld. Ik heb er achter gekomen dat die 32 MB van de php instellingen zijn. Ik wil deze melding graag weg hebben omdat ik daar zelf logica voor ingebouwd heb maar ik zou niet weten hoe ik die kan verwijderen/uitschakelen. Het formulier veld wordt automtaisch door het framework opgebouwd. Heeft iemand suggesties/tips waar ik dit moet zoeken?

Alvast bedankt!
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
09 mei 2017 05:17 #12762 door Fred
@Johan,

Deze melding is eenvoudig te verwijderen met een taal override.

Zoek in een taal override deze tekst op en vervang het met niets!

Te vinden : administrator - extensies - talen - overrides - nieuw

groet,

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 mei 2017 20:28 #12784 door Gast
@Fred,

Fantastisch. Ik kende de taal overrides al en heb er ook al enkele aangemaakt. Ik had alleen nog niet door dat ik ze hiervoor kon gebruiken. Enorm bedankt voor het snelle en tevreden antwoord.

Groetjes Johan.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena