DJPD: JavaScript frameworks, Node.js, etc.

  • Pieter-Jan de Vries
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Programmeur, websitebouwer en Joomla! extensie-ontwikkelaar (www.obix.nl).
Meer
08 dec 2014 16:28 #10495 door Pieter-Jan de Vries
DJPD: JavaScript frameworks, Node.js, etc. werd gestart door Pieter-Jan de Vries
Helaas kon ik afgelopen dinsdag niet bij de DJPD meetup zijn. Van een aantal participanten vernam ik dat het nuttig en gezellig was.

Inmiddels heeft Jisse een nieuwe bijeenkomst aangekondigd met als onderwerp "automatiseringstools" . Het toeval wil dat ik met een soortgelijke gedachte liep te spelen. Ik zal dus mijn uiterste best doen er de volgende keer wel bij te zijn. Mijn insteek was echter een iets andere. Aangezien ik op dit moment met een JavaScript project bezig ben, zou de focus liggen op JavaScript frameworks, Node.js en automatiseringstools die in die context bruikbaar zijn. Ik stel daarom voor de komende januari sessie te vervolgen met een sessie gericht op JavaScript front- en back-end development. Is daar voldoende belangstelling voor bij DJ(P)D enthousiastelingen?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 dec 2014 16:28 #10496 door Gast
Beantwoord door Gast in topic DJPD: JavaScript frameworks, Node.js, etc.
Zoals je weet is die belangstelling er bij mij zeker, maar ik dacht dat onderwerpen van deze groep op één-of-andere manier iets met Joomla te maken moeten hebben. En die link zie ik op dit moment niet zo heel direct met node.js e.d. Je zou ook kunnen zeggen: we doen eens een keer een uitstapje naar een andere tak van sport, want daar leer je altijd wat van, dat je weer mee kunt nemen in je Joomla-werk. En altijd goed van de ontwikkelingen buiten onze directe scope kennis te nemen.


Bericht toegevoegd op 9 december 2014 om 08:24
Vorige bericht was op 9 december 2014 om 08:20


Ik zou die JS-frameworks in deze groep dus beperken tot client-side en dan met name client-side MVC, zoals Angular, Ember en Backbone. Server-side js lijkt me enigszins out-of-scope (maar wel bere-interessant).
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 dec 2014 16:28 #10497 door Gast
Beantwoord door Gast in topic DJPD: JavaScript frameworks, Node.js, etc.
Ik ben bezig met Ember binnen Joomla, dus hebben we in ieder geval al 2 js-frameworks waar we elkaar iets van kunnen laten zien. Leuk.
Discussie gesloten.
  • Jisse Reitsma
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Oprichter van Yireo, lead ontwikkelaar van diverse Joomla extensies, programmeur, trainer
Meer
08 dec 2014 16:28 #10498 door Jisse Reitsma
Beantwoord door Jisse Reitsma in topic DJPD: JavaScript frameworks, Node.js, etc.
Mij lijkt het in ieder geval ook leuk om hierover iets te horen. Ik heb nul bij te dragen helaas, en ook nul doelstelling hiermee. Maar goed, nieuwe technologie is als brood - nodig.
Discussie gesloten.
  • RolandD
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 dec 2014 16:28 #10499 door RolandD
Beantwoord door RolandD in topic DJPD: JavaScript frameworks, Node.js, etc.
Net als Jisse kan ik hier geen pepernoot over vertellen, neemt niet weg dat het blijkbaar wel gebruikt wordt in/met Joomla en daarom wel interessant is. Ik zeg toevoegen aan de lijst van mogelijke onderwerpen.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena