Verberg menu in admin

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 dec 2014 22:23 #10067 door Gast
Verberg menu in admin werd gestart door Gast
Hallo,

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een component, nu is het zo dat je in de admin alleen maar bij de config hoeft van het component.
Nu zou ik graag willen dat het component niet in de menu Component komt te staan maar alleen bij de config zichtbaar is.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 dec 2014 22:23 #10068 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Verberg menu in admin
Niet uitgetest, maar volgens mij verschijnt het niet onder Components in het administrator-menu als je in je xml-manifest het item <menu>...</menu> weglaat. Moet je wel daarna eerst je component deïnstalleren en opnieuw installeren (en daar heb ik eens een fout mee gemaakt: dat ik het enige exemplaar dat ik van het component had ergens onder localhost had staan; na deïnstalleren was het verdwenen).

Ik ben nog wel benieuwd hoe je dan bij dat config-scherm komt. Of heb je alleen maar toegangsrechten in die config staan?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 dec 2014 22:23 #10069 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Verberg menu in admin
Het weghalen van <menu>...</menu> in het xml bestand heb ik getest maar komt er gewoon tussen te staan.
Je kunt toch naar het config scherm gaan door te klikken op Systeem->Algemene instellingen->ComponentNaam.

Als het niet kan dan heb ik een leeg component er tussen staan met alleen een knop Opties.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 dec 2014 22:23 #10070 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Verberg menu in admin
Inderdaad, je hebt gelijk, dat werkt kennelijk niet meer; vreemd. Zie ook groups.google.com/forum/#!topic/joomla-dev-general/mjuEhvV9euw waar diezelfde vraag gesteld wordt. Daar wordt uiteindelijk de oplossing aan de hand gedaan dat je postflight bij de installatie van het component een script draait om het menu-item uit de menu-tabel te verwijderen; zoals bij dit script: gist.github.com/piotr-cz/4603186

Ook qua Systeem> Algemene instellingen > Componentnaam heb je helemaal gelijk. Dat gebruik ik nooit en ik dacht dat daar alleen maar permissies in stonden, maar het is inderdaad de hele configuratie van die componenten. Weer wat geleerd. Bedankt!

Prettige jaarwisseling en een mooi Joomla-2015!
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena