meeting over PHPstorm

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 feb 2015 11:08 #7926 door Gast
meeting over PHPstorm werd gestart door Gast
We weten nog niet wanneer, maar we gaan een keer een bijeenkomst houden rond PHPstorm.

Vorig jaar februari hield Maarten Balliauw bij SweetlakePHP een presentatie met productivity tips voor PHPstorm . Maar op zijn Linkedin-pagina zag ik dat hij niet meer voor JetBrains werkt. Ik heb JetBrains een mail gestuurd met de vraag of ze misschien nog iemand anders hebben die een dergelijke presentatie kan verzorgen. Ik wil even afwachten of daar een positief antwoord op komt.

Wat wij zelf kunnen doen is dat een aantal mensen een gedeelte voorbereiden, zodat het niet op de schouders van 1 persoon terecht komt. Ik denk bijvoorbeeld aan de volgende onderwerpen:
  • handige key-shortcuts, instellingen en mogelijkheden
  • gebruik van Git
  • gebruik van Composer
  • breakpoints in een Joomla-extension
  • FTP
  • Refactoring
Discussie gesloten.
  • RolandD
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 feb 2015 11:08 #7935 door RolandD
Beantwoord door RolandD in topic meeting over PHPstorm
@Jisse, maak daar maar Roland van :)

Als het kan graag vandaag, morgen te druk bezig.
Discussie gesloten.
  • Jisse Reitsma
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Oprichter van Yireo, lead ontwikkelaar van diverse Joomla extensies, programmeur, trainer
Meer
22 feb 2015 11:08 #7934 door Jisse Reitsma
Beantwoord door Jisse Reitsma in topic meeting over PHPstorm
Tof dat de discussie al flink op gang is. Ik denk dat gewoon de eerstvolgende keer de PhpStorm sessie moet zijn. Ik vind het wel heel cool om die Mikhail persoonlijk te ontmoeten, maar denk dat een DJPD groepje van 10 max 15 man niet heel interessant voor hem is. Zelf iets organiseren is minder belastend en net zo interessant zou ik zeggen. (Ik houd echter zelf compleet mijn mond want weet niet veel van PhpStorm.)

@Ronald, zullen we hier dinsdag of woensdag even over skypen? Dan kunnen we het concreet inplannen.
Discussie gesloten.
  • RolandD
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 feb 2015 11:08 #7933 door RolandD
Beantwoord door RolandD in topic meeting over PHPstorm
Goed voorstel, wellicht nog een beetje tijd voor een tips & tricks onderdeel :) Not turning tricks :P
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 feb 2015 11:08 #7932 door Gast
Beantwoord door Gast in topic meeting over PHPstorm
Was eigenlijk ook niet mijn voorstel om de video's een voor een te gaan bekijken, was alleen aan het grappen over het leuke *ahem* accent van die vriendelijke Maarten.

Wellicht een andere methode dan:
Gewoon 3-6 korte presentaties van even zoveel mensen die vertellen wat ze ontdekt hebben met PHPStorm te kunnen. Zo van, er is vast wel iets wat iemand anders doet en jij nog niet kent.

Dus:
Roland - 10 minuten over git en PHPStorm
David - 10 minuten over phing en PHPStorm
Herman - 10 minuten over XYZ en PHPStorm

Etc. Als het idee jullie leuk lijkt kan ik het iets verder uitwerken, dus bijvoorbeeld de vereiste dat je de link naar de documentatie over die functie uitzoekt en een link naar de video als die er is, dan kunnen mensen met dat lijstje zelf verder kijken thuis.
Discussie gesloten.
  • RolandD
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 feb 2015 11:08 #7931 door RolandD
Beantwoord door RolandD in topic meeting over PHPstorm
We kunnen de video's wel aanhalen maar we moeten ze daar niet gaan zitten kijken.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 feb 2015 11:08 #7930 door Gast
Beantwoord door Gast in topic meeting over PHPstorm
Bedankt voor de tip! Er is inderdaad een hele stapel video's op YouTube.

Die kunnen we ook op een DJPD-meeting vertonen.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 feb 2015 11:08 #7929 door Gast
Beantwoord door Gast in topic meeting over PHPstorm
PHPStorm, oeh, dan ben ik er zeker bij!

Ach, gelukkig kunnen we de video's van Maarten nog nahoren op YouTube, ondanks dat hij er niet meer werkt. PHPStorm video's zonder zijn uitspraak/Engelse accent zouden nooit hetzelfde zijn :-P
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 feb 2015 11:08 #7928 door Gast
Beantwoord door Gast in topic meeting over PHPstorm
Kreeg net deze mail van JetBrains:

Hello Herman,

I'm sorry for a delay with answer. Yes, you're right, Maarten's left JetBrains a couple of months ago.

I'm product marketing manager for PhpStorm at JetBrains, and currently I'm the one to give presentations around PhpStorm. I live in Germany, so it's a bit more problematic for me to reach Netherlands in person at a short notice, but maybe I can join you remotely? Otherwise, I'm usually in the Netherlands at least a few times a year and we can try to arrange something.

Thank you!

Regards,
Mikhail

--
Best regards,
Mikhail Vink
PhpStorm Product Marketing Manager
JetBrains
www.jetbrains.com
"Develop with pleasure!"


Bericht toegevoegd op 4 maart 2015 om 17:29
Vorige bericht was op 4 maart 2015 om 17:10


Ik stuurde terug:

Thank you very much!

We don't have a date for our PHPstorm meeting yet, but as soon as we have some ideas about that and a place we'll let you know. Could you keep us informed when you would be in or near the Netherlands? Because that would be great. Otherwise joining us remotely would be another possibility.

Cheers,
Herman
Discussie gesloten.
  • RolandD
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 feb 2015 11:08 #7927 door RolandD
Beantwoord door RolandD in topic meeting over PHPstorm
Goed lijstje, ik kan daar nog aan toevoegen:
  • Deployment
  • Phing
  • Codestyle
dan beginnen we al aardig wat te hebben :)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena