Html select werkt niet in FireFox

  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 aug 2015 10:09 #6319 door Frits Jongbloets
Html select werkt niet in FireFox werd gestart door Frits Jongbloets
Vreemd. Wil in een custom ontwikkelde module een html select element gebruiken. In Firefox krijg je de lijst met options wel zien maar zodra je er overheen wilt hoveren om een optie te selecteren, verdwijnt de lijst weer. Heb gekeken of dit aan mijn template ligt, maar in Protostar gebeurt het ook. Heb zo gauw geen bestaande extensie bij de hand waarin een vergelijkbare select voorkomt, daarom heb ik in een aangepast html module onderstaande testcode geplaatst. Ook deze vertoont hetzelfde probleem, alleen op Firefox (Windows en Mac).

Iemand een idee waar dit aan ligt? Zie ik misschien iets stoms over het hoofd in de (toch erg compacte) html? Overigens is dit element niet opgenomen in een form maar moet hij een javascriptje triggeren. Maar als ik form tags toevoeg maakt het niet uit. Het lijkt eerder een css probleem maar het ding is totaal niet gestyled.

De betreffende site staat nu lokaal dus ik kan helaas geen toegang geven. Maar onderstaande code is makkelijk te kopieren naar een aangepast html module als je wilt meedenken.
Code:
<select> <option value="111">Optie 1</option> <option value="222">Optie 2</option> </select>
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
10 aug 2015 10:09 #6320 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Html select werkt niet in FireFox
heel apart als ik het in een aangepast html module plakt werkt bij mij gewoon oke ook met Firefox . kijk hier onderaan bij mijn testje leenvandenadel.nl/tesjoomla3/home/

lvda
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
10 aug 2015 10:09 #6321 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Html select werkt niet in FireFox
Hallo Frits,
Ik heb wat jij omschrijf ook eens uit getest en ook bij mij doet dat verschijnsel zich dan ook voor in Firefox als ik front-end inlog als administrator terwel website offline staat.
zal wel een bugje zijn in joomla zelf want IE11 en Google geen probleem dan werkt de select item gewoon wel.

lvda
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
10 aug 2015 10:09 #6322 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Html select werkt niet in FireFox
Mooi nu is mijn Engels niet echt geweldig maar staat er nou ook bij dat het zich alleen dus voor doet als je de website op offline heb gezet bij administrator bij website instellingen en dan met Firefox toch als administrator aan voorzijde inlogt
(ik zal er wel overheen lezen )

lvda
Discussie gesloten.
  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 aug 2015 10:09 #6323 door Frits Jongbloets
Beantwoord door Frits Jongbloets in topic Html select werkt niet in FireFox
Hij hoeft niet offline te staan. Ik heb getest zonder dat de site offline stond (ook dan kun je inloggen op de front end) en toen deed het probleem zich ook voor.
Ik vermoed dat het een FF specifiek conflict is tussen het edit menu'tje dat je krijgt als je ingelogd bent - dus je moet wel als admin ingelogd zijn, realiseer ik me nu, zal ik toevoegen aan issue tracker - en het select element.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena