Ledenlijst maken vanuit de component "contactpersonen".

  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
24 jan 2023 12:56 #25012 door niko63
Ik wil op mijn website een ledenlijst maken. Daarvoor gebruikte ik in het verleden de Trombinoscope Contacts extensie. Maar bij het het maken van een nieuwe website in Joomla4 is het me uiteindelijk niet gelukt deze extensie werkend te krijgen. Mijn vraag is nu: kun je niet vanuit de Joomla contactpersonen component een dergelijke ledenlijst maken zonder gebruik te maken van een extensie van derden?

Hartelijk dank alvast voor het meedenken,

Niko
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
24 jan 2023 14:58 #25013 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Ledenlijst maken vanuit de component "contactpersonen".
Die mogelijkheid zit zover ik weet niet in de core. Ik weet dat Peter Martin dit ooit heeft geprobeerd te realiseren maar dat is er nooit doorgekomen
github.com/joomla/joomla-cms/pull/25030

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
24 jan 2023 15:31 #25014 door Fred
Hoi,

Er zijn diverse mogelijkheden om een ledenlijst te publiceren.

Echter niemand mag zomaar persoonsgegevens van een ander op internet publiceren. Je hebt toestemming nodig van de leden, bezoekers, of anderen die op beeld staan om beeldmateriaal te maken en publiceren. Die toestemming moeten de leden uit vrije wil hebben gegeven. Ook moet je duidelijk aangeven welke persoonsgegevens je gaat publiceren (bv. naam, e-mailadres, telefoonnummer, foto, etc.).

Standaard vanuit het Joomla! CMS is, in het kader van privacy, het niet mogelijk, tenminste hiervoor is geen extensie beschikbaar. Uiteraard kan je lokaal op je compu een ledenlijst maken in Excel of Numbers en deze publiceren (nadat iedereen die op deze lijst staat expliciet zijn/haar/het akkoord heeft gegeven om te mogen publiceren) op je website.

Kijk verder hier ( extensions.joomla.org/category/clients-a...ities/members-lists/ ) eens rond of er wat voor je bij zit.

Met Community builder kan het zeker, zie( www.joomlapolis.com/ ).

Succes

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
24 jan 2023 15:42 #25015 door niko63
Beste Hans en Fred,

Hartelijk dank voor jullie tips, ik ga ermee aan de slag.
Als antwoord op de opmerkingen van Fred: onze leden geven bij het begin van hun lidmaatschap aan of ze op de ledenlijst willen staan en met welke gegevens en al of niet een foto. Bovendien staat de lijst in een apart ledengedeelte waarvoor een wachtwoord nodig is. We voldoen dus helemaal aan de voorwaarden van de AVG.

Discussie gesloten.
  • J Sanders
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ontwikkelaar van [url=www.mijnrekensite.nl]MijnRekensite.nl[/url].
Meer
28 jan 2023 18:09 #25030 door J Sanders
Beantwoord door J Sanders in topic Ledenlijst maken vanuit de component "contactpersonen".
[quotePost id="25013"]Die mogelijkheid zit zover ik weet niet in de core. Ik weet dat Peter Martin dit ooit heeft geprobeerd te realiseren maar dat is er nooit doorgekomen
github.com/joomla/joomla-cms/pull/25030 [/quotePost]

@Niko Ik lees dat er best belangstelling voor is dat deze PR (uiteindelijk) wordt gerealiseerd. Geef dat daar te kennen, dat kan mogelijk helpen dat deze PR weer opgepakt wordt.

NB. Er is een chronisch gebrek aan testers.

Ontwikkelaar van MijnRekensite.nl , een online oefenmethode voor rekenen.
Discussie gesloten.
  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
28 jan 2023 19:07 #25031 door niko63
Beste Hans, dank voor de aanvullende info. Alleen ik weet niet wat PR betekent en hoe ik het aan de orde kan stellen. Als ik dat weet zal ik het zeker doen.

Met vriendelijke groet,

Niko
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
29 jan 2023 11:40 #25032 door Leen
Hallo,

heb je wel de versie voor joomla4 gedownload ?
zie hier

lvda
Discussie gesloten.
  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
29 jan 2023 20:33 #25033 door niko63
Beste Leen,
Dank voor je reactie Leen. Ja, ik heb de goede versie, zoals jij die ook aangeeft. Op mijn oude Joomla3 website, die ik nu opnieuw opbouw in Joomla4, zit dezelfde versie en die werkt wel goed daar (hoewel die voor Joomla4 is gemaakt). Voorzover ik kan zien is alles bij de nieuwe site hetzelfde ingesteld, maar ik krijg geen enkele contactpersoon zichtbaar. Een paar maanden geleden was ik er ook mee bezig en toen kreeg ik wel een persoon zichtbaar en dacht ik dat het opgelost was. Maar dat bleek later helaas niet zo. Kan het te maken hebben met de positie die je in de module moet aangeven. Ik heb destijds geleerd dat je in een artikel {loadposition verzonnenpositienaam} moest zetten en daar waar in de module een positie werd gevraagd die verzonnen naam moest invullen. Zo heb ik het gedaan, maar helaas geen resultaat. Ik probeer nu ook andere extensies, maar Trombinoscope Contacts vind ik toch de prettigste.

Niko
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
30 jan 2023 06:47 #25034 door Leen
hallo,
dit

n een artikel moest zetten en daar waar in de module een positie werd gevraagd die verzonnen naam moest invullen.

heb ik niet getest dus weet niet of dat de oorzaak kan zijn.
maar in mijn testsite werkt hij wel op een module positie van de template dus boot_a of b of top etc.
maar je moet ook wel bij de module de gekozen pagina's kiezen in tab menu toewijzing.
verder zag ik dat er veel opties bij zitten in de andere tabs .

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
30 jan 2023 10:00 #25035 door Leen
En omdat ik nieuwsgierig was over jou zin.

Ik heb destijds geleerd dat je in een artikel moest zetten en daar waar in de module een positie werd gevraagd die verzonnen naam moest invullen.

heb ik test gedaan met loadposition en of loadmodule joomla 4 moest wel de plugin aanzetten.
laadposie of module uitleg
Verder heb ik dus de Modules: Trombinoscope Contacts de positie ::geen gekozen aan de rechter kant
en toen via de editor met de knop Module onder het tekstveld de module in een test artikel gezet.
hoop dat plaatjes duidelijk zijn

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena