Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

upgrade php 7.0.33 naar 7.1.1 lukt niet

  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
02 nov 2023 14:35 #25663 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic upgrade php 7.0.33 naar 7.1.1 lukt niet
Wat is eclipse?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • wim ten Hoope
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Op zoek voor Fmajeur7
Meer
02 nov 2023 14:47 #25664 door wim ten Hoope
Beantwoord door wim ten Hoope in topic upgrade php 7.0.33 naar 7.1.1 lukt niet
Een PHP editor met heel veel toeters en bellen. Ik koos deze omdat deze open source editor gratis is, maar blijkt volledige projecten aan te kunnen met foutopsporing mogelijkheden. Ik begin er net mee en zie steeds weer nieuwe interessante aspecten.
Discussie gesloten.
  • wim ten Hoope
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Op zoek voor Fmajeur7
Meer
02 nov 2023 14:51 #25665 door wim ten Hoope
Beantwoord door wim ten Hoope in topic upgrade php 7.0.33 naar 7.1.1 lukt niet
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 nov 2023 12:35 #25666 door Youll
Beantwoord door Youll in topic upgrade php 7.0.33 naar 7.1.1 lukt niet
Leuk speelgoed, maar begrijp niet waarom je dit nodig zou hebben voor Joomla.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
03 nov 2023 14:50 #25667 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic upgrade php 7.0.33 naar 7.1.1 lukt niet
Ik zou ook niet weten wat je met een PHP editor moet doen, als je niet met code werkt.
Ik twijfel of eclipse Joomla-code begrijpt, want het is geen PHP. Al kan je natuurlijk met een PHP editor wel de Joomla code bewerken. Maar voor validaties moet Eclipse natuurlijk wel de taal van de code begrijpen.

Wat probeer je allemaal in de code aan te passen? Want in veel gevallen heb je voor een normale website geen code editor bezig

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • wim ten Hoope
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Op zoek voor Fmajeur7
Meer
03 nov 2023 15:53 #25668 door wim ten Hoope
Beantwoord door wim ten Hoope in topic upgrade php 7.0.33 naar 7.1.1 lukt niet
Aan het begin van mijn verhaal geef ik aan dat de overstap naar 7.1 leidt tot het niet meer weergeven van de website. Zie de bovenvermelde foutmelding. In de discussie blijkt dat de template hopeloos verouderd lijkt (2011) en allerlei code bevat die met de latere php versies niet meer ondersteund (lijkt te) worden. Dat geeft mij het idee om die code en de foutmeldingen goed te begrijpen een slimmere editor handig kan zijn om de code helder leesbaar te hebben en mogelijk de template en de website weer aan de praat te krijgen. Zo kwam ik op eclipse. Toen ik dan de website als project toevoegde in deze development tool, leverde die mij zo'n 700 fouten en 11000 waarschuwingen op. Daaruit concludeerde ik dat ik beter opnieuw kan beginnen. Waar zit dan de fout in mijn redenering? Vertel mij dan welke richting ik op moet.
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 nov 2023 16:14 #25669 door Youll
Beantwoord door Youll in topic upgrade php 7.0.33 naar 7.1.1 lukt niet

Je zou de foutrapportage aan kunnen zetten in je configuration.php om zo te zien waar het probleem zit.

Sneller en betrouwbaarder.
Ook niet echt nuttig om te weten dat er veel fouten inzitten, want die kan je zelf toch niet oplossen.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
03 nov 2023 18:10 #25670 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic upgrade php 7.0.33 naar 7.1.1 lukt niet
Misschien even zoeken naar hoe je een template van versie 3 naar versie 4 kan upgraden? Bv dit, maar vast meer.
magazine.joomla.org/all-issues/october-2...ld-joomla-3-template

Ik ben geen ontwikkelaar, ik zou zelf een Joomla 4 (of 5 die inmiddels uit is) template kiezen en die maken hoe ik die wil hebben. Voor mij persoonlijk is het geen ramp als het uiterlijk er anders uit gaat zien, soms ook fijner om weer meer een up-to-date design te krijgen. Maar dat is hoe ik er tegen aankijk.

In ieder geval succes!

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • wim ten Hoope
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Op zoek voor Fmajeur7
Meer
03 nov 2023 21:34 #25671 door wim ten Hoope
Beantwoord door wim ten Hoope in topic upgrade php 7.0.33 naar 7.1.1 lukt niet
bedankt voor de aanwijzingen. @Youll: ik heb de foutrapportering in configuration.php aangezet (public $error_reporting = 'E_ALL';) Deze stond op "default". Maar het resultaat is hetzelfde, dus dezelfde melding als aan het begin van mijn queeste.

Ik ga nu met de andere raadgevingen aan de gang.
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 nov 2023 11:57 #25672 door Youll
Beantwoord door Youll in topic upgrade php 7.0.33 naar 7.1.1 lukt niet

public $error_reporting = 'E_ALL'

Dat gaat ook niet werken. Als je hem al aanzet gebruik dan

public $error_reporting = 'maximum'

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena