- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Bij update van laatste versie 3.7 naar 3.8: 0 Class 'Joomla\CMS\Menu\Tree' not found
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
20 sep 2017 05:31 #14866
door
Bij update van laatste versie 3.7 naar 3.8: 0 Class 'Joomla\CMS\Menu\Tree' not found werd gestart door
Bij de update naar 3.8 gaat het na iets minder dan 25% mis. Update blijft hangen en de foutmelding is: 0 Class 'Joomla\CMS\Menu\Tree' not found.
Nu kom ik niet meer in de backend
Frontend lijkt nog goed te werken, maar ik vermoed dat dit nog de oude versie is.
Ik heb de update manier vanuit de back-end gebruikt. Zit op PHP 7(.1 dacht ik), Linux webserver. En ik kom van de Joomla versie vóór 3.8.
Heeft iemand een idee hoe dit kan worden opgelost?
Groetjes,
Edward
Nu kom ik niet meer in de backend
Frontend lijkt nog goed te werken, maar ik vermoed dat dit nog de oude versie is.
Ik heb de update manier vanuit de back-end gebruikt. Zit op PHP 7(.1 dacht ik), Linux webserver. En ik kom van de Joomla versie vóór 3.8.
Heeft iemand een idee hoe dit kan worden opgelost?
Groetjes,
Edward
Onderwerp is gesloten.
- Hans van der Meer
- Admin
- Weet soms dingen
Minder
Meer
20 sep 2017 05:33 #14867
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Bij update van laatste versie 3.7 naar 3.8: 0 Class 'Joomla\CMS\Menu\Tree' not found
Had je voor de upgrade ook alle extensies en templates geupdate?
Ik heb wat voorbij zien komen dat Seblod soms moeilijk kan doen bij de upgrade, welke extensies gebruik je?
Welke template gebruik je?
Edit: Oh, en maak je gebruik van een custom menu in de backend?
Ik heb wat voorbij zien komen dat Seblod soms moeilijk kan doen bij de upgrade, welke extensies gebruik je?
Welke template gebruik je?
Edit: Oh, en maak je gebruik van een custom menu in de backend?
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Onderwerp is gesloten.
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
20 sep 2017 05:41 #14868
door
Beantwoord door in topic Bij update van laatste versie 3.7 naar 3.8: 0 Class 'Joomla\CMS\Menu\Tree' not found
Volgens mij waren alle extensies wel bijgewerkt. Ik gebruik geen custom menu in de back-end. Welke extensies ik allemaal heb, kan ik nu helaas niet aangeven, omdat de back-end een wit scherm is. Seblod zegt me in ieder geval helemaal niets. Template van JoomlArt. T3 Blank.
Onderwerp is gesloten.
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
20 sep 2017 07:23 #14870
door
Beantwoord door in topic Bij update van laatste versie 3.7 naar 3.8: 0 Class 'Joomla\CMS\Menu\Tree' not found
Ik zie net dit bericht, ik heb zelf ook
een post
gemaakt.
Ik heb verder geen rare plugins of modules geïnstalleerd, vrij basic site. Ik lees al meerdere problemen op fora over de backend die weg is, maar dit is toch vaak plugin/module afhankelijk.
Ik heb niet gezien waar mijn update bleef hangen, ik was ergens anders mee bezig. Toen ik venster bekeek was het blanco.
Ik heb verder geen rare plugins of modules geïnstalleerd, vrij basic site. Ik lees al meerdere problemen op fora over de backend die weg is, maar dit is toch vaak plugin/module afhankelijk.
Ik heb niet gezien waar mijn update bleef hangen, ik was ergens anders mee bezig. Toen ik venster bekeek was het blanco.
Onderwerp is gesloten.
- Hans van der Meer
- Admin
- Weet soms dingen
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 sep 2017 07:46 #14872
door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Bij update van laatste versie 3.7 naar 3.8: 0 Class 'Joomla\CMS\Menu\Tree' not found
Ik weet alleen dat er ergens een probleempje kan komen door een pad die niet meer correct is maar dat heeft met afbeeldingen te maken. SRCSET volgens mij.
Was de template en extensies ook allemaal geupdate voordat de Joomla update gestart werd?
James, jouw probleem vooralsnog graag in je eigen topic omdat het (voor mij) nog niet duidelijk is of het zelfde probleem is of iets anders. Anders krijgen we een topic waar het heerlijk langs elkaar heen posten is.
Was de template en extensies ook allemaal geupdate voordat de Joomla update gestart werd?
James, jouw probleem vooralsnog graag in je eigen topic omdat het (voor mij) nog niet duidelijk is of het zelfde probleem is of iets anders. Anders krijgen we een topic waar het heerlijk langs elkaar heen posten is.
Onderwerp is gesloten.
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
20 sep 2017 17:23 #14903
door
Dat dacht ik wel, maar helaas heb ik daar niet echt op gelet. Bij de laatste versie van 3.7 (3?) was dat zeker wel zo. En nu kan ik het natuurlijk niet controleren.
Het maakt overigens niet uit welke browser ik gebruik (Chrome en Firefox geprobeerd). Je ziet wel het inlogscherm. Ik kan ook inloggen, maar alles is wit.
Het maakt overigens niet uit welke browser ik gebruik (Chrome en Firefox geprobeerd). Je ziet wel het inlogscherm. Ik kan ook inloggen, maar alles is wit.
Onderwerp is gesloten.
20 sep 2017 21:03 #14907
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Bij update van laatste versie 3.7 naar 3.8: 0 Class 'Joomla\CMS\Menu\Tree' not found
Hallo,
zet in je configuration.php file je error reporting op max deze file is te benaderen via FTP.
Kijk dan in je backend waar je de witte pagina zag nu ook een foutmelding te zien krijgt en deze dan deelt met ons.
Succes ermee.
Groeten Ron
zet in je configuration.php file je error reporting op max deze file is te benaderen via FTP.
Code:
public $error_reporting = 'maximum';
Kijk dan in je backend waar je de witte pagina zag nu ook een foutmelding te zien krijgt en deze dan deelt met ons.
Succes ermee.
Groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
21 sep 2017 05:23 #14911
door
Gedaan. Maar helaas geen foutmelding. De pagina is nog net zo wit.
Onderwerp is gesloten.
- Leen
- Gebruiker
- hobbie
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 sep 2017 06:31 #14913
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Bij update van laatste versie 3.7 naar 3.8: 0 Class 'Joomla\CMS\Menu\Tree' not found
Hallo Edward,
wat je nog kan doen is om een joomla versie 3.7.5 op je pc uitpakken en dan zonder
de map installation via ftp programma over je site uploaden om te herstellen
naar versie 3.7.5 dan als je er weer in kan in het administrator gedeelte
bij extensies>>database knop > herstellen
en dan ook weer bij extensies opschonen knop klikken en ook weer laten zoeken
naar updates .
wat je nog kan doen is om een joomla versie 3.7.5 op je pc uitpakken en dan zonder
de map installation via ftp programma over je site uploaden om te herstellen
naar versie 3.7.5 dan als je er weer in kan in het administrator gedeelte
bij extensies>>database knop > herstellen
en dan ook weer bij extensies opschonen knop klikken en ook weer laten zoeken
naar updates .
lvda
Onderwerp is gesloten.
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
21 sep 2017 15:48 #14947
door
Bedankt, de back-end is weer terug. Ik heb nu nog wel zowel op de frontend als de backend deze melding: Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentDirectPHP has a deprecated constructor in /var/www/databasenaam/data/www/maarelweb.nl/plugins/content/DirectPHP/DirectPHP.php on line 23
Alle extensies zijn nu bijgewerkt. De enige die er nog staat is NL-taal voor versie 3.8.
En bij Database staat dit:
Databaseschema versie (in #__schemas): 3.8.0-2017-07-31.
Update versie (in #__extensions): 3.7.5.
Database driver: mysqli.
147 database wijzigingen controleren geslaagd.
184 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
Bij de systeeminformatie: Joomla! 3.7.5 Stable [ Amani ] 14-August-2017 12:09 GMT
Dus zowel een stukje 3.8 als 3.7.
Wat is het beste advies om nu verder te gaan?
Alle extensies zijn nu bijgewerkt. De enige die er nog staat is NL-taal voor versie 3.8.
En bij Database staat dit:
Databaseschema versie (in #__schemas): 3.8.0-2017-07-31.
Update versie (in #__extensions): 3.7.5.
Database driver: mysqli.
147 database wijzigingen controleren geslaagd.
184 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
Bij de systeeminformatie: Joomla! 3.7.5 Stable [ Amani ] 14-August-2017 12:09 GMT
Dus zowel een stukje 3.8 als 3.7.
Wat is het beste advies om nu verder te gaan?
Onderwerp is gesloten.