Personaliseren gebruikersrechten bij Phoca Download

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 jan 2019 21:53 #18580 door
Hallo,

Is het mogelijk in Phoca Download om bestanden te personaliseren aan de gebruiker die inlogt?
Bijvoorbeeld: Klant A logt in (gebruikersgroep Klanten) en ziet enkel zijn eigen documenten en niet die van klanten B en C.
Momenteel heb ik voor dat alle klanten elkaars documenten 'zien' maar ze niet kunnen downloaden.

Groetjes
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
02 jan 2019 22:17 #18581 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Personaliseren gebruikersrechten bij Phoca Download
Hallo,

je kan per klant een categorie aanmaken en deze dan Access Rights geven voor die categorie. (zie afbeelding bijlage)
Deze categorie ook toegang voor alleen Geregistreerde klanten/user geven op deze manier komt er niemand van buiten af niet bij.

Er is een maar je kan de bestanden niet aan deze klant alleen toewijzen dus ik ben benieuwd wanneer ze in de categorie staan of ze dan wel of niet zichtbaar zijn voor de andere klanten.

Succes ermee.

Groeten Ron :)

Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
03 jan 2019 09:00 #18586 door
Beste Ron

Dank je wel voor je bericht.
Dit werkt inderdaad, alleen... alle klanten zien alle facturen (als file) van anderen, ook al kunnen ze de inhoud niet zien en enkel de factuur van zichzelf downloaden. Zo weten ze wie er allemaal klant is bij mij.
Gezien de branche waaruit mijn klanten komen (sociale sector), is het niet echt super dat klanten van elkaar weten wie de andere klanten bij mij zijn.
Mijn bedoeling is dat elke klant die inlogt enkel en alleen de bestanden ziet en kan downloaden die voor hem persoonlijk zijn aangemaakt en geen bestanden ziet die voor andere klanten bedoeld zijn. Kan dit in Phoca Download?

Groetjes
Patrick
Onderwerp is gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Meer
03 jan 2019 09:25 #18587 door Jheroen
Beantwoord door Jheroen in topic Personaliseren gebruikersrechten bij Phoca Download
Misschien dat je daarvoor edocman kunt gebruiken, niet gratis maar wellicht wel de opties waar je naar zoekt?

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
03 jan 2019 09:28 #18588 door
Beste Jheroen,

Ik bekijk even via de demo wat mogelijk is alvorens ik het aankoop.
Alvast heel erg bedankt voor de tip!

Groetjes,
Patrick
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
03 jan 2019 10:08 #18591 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Personaliseren gebruikersrechten bij Phoca Download
Hallo,

ik heb nog even gekeken en zag hier op Phoca site een eventuele optie zie tekst in het licht blauwe kader daar.

Wanneer je in phoca downloads naar files gaat en dan naar filename scrollen.
Klik op de button Select filename dan opent zich popup scherm maak daar een nieuwe folder aan voor betreffende klant.
Bij categorie selecteer je de categorie met alleen toegang voor die klant.
Upload dan de file naar de nieuw aangemaakt folder van deze klant.

Zelf heb ik dit nog niet getest maar misschien werkt het.

Succes ermee.

Groeten Ron :) :)
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
03 jan 2019 19:57 #18606 door
Beste Ron

Ik heb dit even uitgeprobeerd. Zelfde tafereel: andere klanten kunnen de categorie 'zien' al kunnen ze de inhoud ervan niet downloaden (zie scrnsht). De categorie had ik 'Compte' genoemd en was enkel toegankelijk door gebruiker 'Compte'. Als andere klant met dezelfde klantenrechten, zie ik de categorie maar kan ik geen inhoud zien.

Groetjes
Patrick
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
03 jan 2019 21:02 #18607 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Personaliseren gebruikersrechten bij Phoca Download
Hallo Patrick,

andere leden kunnen de bestanden nu niet meer zien die in desbetreffende categorie zit?

Groetjes Ron :)
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
03 jan 2019 21:31 #18610 door
Hey Ron

De bestanden niet, de categorienaam helaas nog wel (Compte in mijn voorbeeld). Ik probeer momenteel uit of ik een "algemene categorienaam" kan maken met daarin de verschillende bestanden gekoppeld aan elke klant individueel.

Groetjes
Patrick
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
03 jan 2019 21:38 #18611 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Personaliseren gebruikersrechten bij Phoca Download
Hoi Patrick,

of je kan ook ook cijfers voor categorie naam bijvoorbeeld 0001, 0002, ... enz enz

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena