insert image

  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 feb 2016 16:30 #3617 door Gast
insert image werd gestart door Gast
wanneer ik een foto upload naar de map images en die heet nrgprofiel.jpg en ik wil die invoeren als logo dan doe ik, conform de handleiding

<LI abp="46">To insert your logo, you must create a new module (option "custom html"), insert your logo inside (with the wysiwyg editor).
ik krijg een popupmenu inser5/edit image en vul dan bij source in:

/images/nrgprofiel.jpg

maar zie dan een klein vierkantje met een X erin.

de map images zit in public_html

wat doe ik fout?

lex
Onderwerp is gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
04 feb 2016 16:30 #3618 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic insert image
Maak je gebruik van de JCE-editor dan kun je heel makkelijk naar je image navigeren en invoegen,
Maar probeer anders eens /nrgprofiel.jpg of nrgprofiel.jpg (dus zonder de mapnaam images)
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 feb 2016 16:30 #3619 door Gast
Beantwoord door Gast in topic insert image
ik krijg een mail van de ontwerper:

You must upload your image in the folder "images" of Joomla.

maar als ik in filezilla kijk op de site zie ik geen folder "joomla"

waar vind ik die?
Onderwerp is gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
04 feb 2016 16:30 #3620 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic insert image
Het is niet het nederlandse "of", maar moet je vertalen met "van". Dus in de map images van joomla.
het kan ook te maken hebben met een serverconfiguratie, dat je afbeelding niet te zien is. Neem eventueel contact op met je hoster. Eventueel zou je ook je url hier even kunnen geven
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
04 feb 2016 16:30 #3621 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic insert image
Het kan een foute upload zijn of dat je te weinig rechten hebt op de betreffende map.
Welke template gebruik je?

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • BramWaas
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Eigenaar en onderhouder van enkele websites en een plugin
Meer
04 feb 2016 16:30 #3622 door BramWaas
Beantwoord door BramWaas in topic insert image
Met Joomla wordt in de handleiding waarschijnlijk de map bedoelt waarin joomla is ge+nstalleerd. In jouw geval is dit waarschijnlijk public_html.
Als je het plaatje in de map images binnen public_html hebt gelobd heb je dus gedaan wat in de handleiding staat.
Als je website www.example.com is zou je je plaatje met www.example.com/images/nrgprofiel.jpg in de adresbalk van de browser moeten kunnen opvragen.
Als dit lukt kan je in de broncode van je webpagina zoeken op nrgprofiel.jpg wellicht zie je daaraan wat er verkeerd is (in de bron van Firefox kan je rechtstreeks op de link klikken Die wordt dan geopend in een nieuw tabblad.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena