Template aanpassen

  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 feb 2016 15:12 #3418 door Gast
Template aanpassen werd gestart door Gast
Goedemiddag...
Als zeer beginnend gebruiker van Joomla 2.5 ben ik een kleine site aan het bouwen... Het lijkt allemaal aardig te lukken (voor een digibeet :p) maar 1 ding ben ik me nu iets te lang op aan het klooien...

Ik krijg in het bovenste deel van de pagina het blauwe vlak achter de banner niet weg en ik zou eigenlijk geen marge willen hebben boven de banner...

Wie wil me op weg helpen?
ALvast bedankt!

Bert
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 feb 2016 15:12 #3419 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Template aanpassen
Beste Bert,
Welkom op de JC-forum site.
Even wat vragen en opmerkingen:
- waarom begin je met een verouderde joomla site (2.5) ?
- welke template gebruik je ?
- welke banner gebruik je ?
- is de site al op het www?
Een antwoord erop kan helpen om een oplossing te vinden voor je probleem
Ad
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
20 feb 2016 15:12 #3420 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Template aanpassen
Joomla 2.5 is al End of Life en wordt niet meer ondersteund door Joomla! zelf. Het is dan ook niet wenselijk om nu nieuw te beginnen met 2.5, Joomla 3.4.8 is de actuele versie en binnenkort komt 3.5 uit.

Je kan de huidige versie hier downloaden: www.joomla.org/download.html

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 feb 2016 15:12 #3421 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Template aanpassen
Ik werk op een website welke (door een vriend) bij Stratos is gekocht...hier werd standaard Joomla 2.5 bij geleverd. Ik zie idd dat het niet meer wordt ondersteudn, maar updaten lijkt niet mee te vallen...
De website is motortrainingen.com Template is Beez_20

Ik werk overigens niet met FTP..alles online
(bedankt voor het meedenken!)
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
20 feb 2016 15:12 #3422 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Template aanpassen
Graag wil ik je er wel op wijzen dat de versie stratos aanbiedt voor 99% kans heeft dat dit een onveilige versie is omdat de laatste 2 serieuze veiligheidslekken van die versie na de laatst uitgebrachte versie 2.5.28 ontdekt zijn. Ik zou daar zelf niet meer mee willen werken puur uit veiligheidsoverwegingen. Er zijn wel ondersteunde veiligheidspatches beschikbaar maar ik blijf er bij, begin een nieuwe site met software die updates krijgt.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
20 feb 2016 15:12 #3423 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Template aanpassen

Heb je ook een tip om de marge boven de header weg te krijgen (of in ieder geval te minimaliseren?


Het beeld wat nu op de site staat, staat niet in de Header, maar in de logopositie. Hierdoor heb je een balk header en daaronder een brede logopositie. De logopositie zit in de header, dus als ik de header verberg is het logo ook niet zichtbaar. Ik zou willen adviseren om de foto uit de logopositie te halen en in de header te plaatsen. Ik ken zelf de template niet, maar er zal misschien wel ergens een functie header en logo zitten waar een afbeelding gekoppeld kan worden.

Verder schrik ik van het feit dat strato nog steeds joomla 2.5 aanbiedt. Ik vind dat wij (als vrijwillige, open source community) daar strato zeker op moeten aanspreken. Mochten zij gehackt worden, dan is dat wereldnieuws en een smet op het imago van Joomla. Zoals zij zelf schrijven "wij bieden het gratis aan" en laten onze vrijwilligers bij joomla al het werk doen!
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena