deel module achtergrond kleur

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 feb 2016 16:14 #3345 door
deel module achtergrond kleur werd gestart door
Beste mensen,

Ik wil graag een deel (een horizontale balk van ongeveer 40% van de module) een achtergrondkleur geven,

Het is mij wel gelukt, maar op een een manier die ongewenste effecten heeft. Op de pagina waar de module niet actief is, neemt deze toch ruimte in. Zonder mijn eigen styling gebeurt dat niet.

Hieronder mijn eigen methode:
Code:
#sp-title { padding-top: 10px; margin-bottom: 100px; height: 105px; background-color: #007AFF; }

Volgens mij zit het probleem in de 'margin-bottom'.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 feb 2016 16:14 #3346 door
Beantwoord door in topic deel module achtergrond kleur
Om een goed antwoord te kunnen geven is het toch echt nodig om te zien wat er fout gaat dus mogen we weten wat het websiteadres is?
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 feb 2016 16:14 #3347 door
Beantwoord door in topic deel module achtergrond kleur
de website: bouwbedrijfsoer.nl/Test2015

Als je op projecten klikt, dan zie je dat de module wel ruimte inneemt, waar dat niet de bedoeling is.
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
26 feb 2016 16:14 #3348 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic deel module achtergrond kleur
Ik snap wat je wilt. Ik zou het anders doen. Op pagina 1 moet je de tekst een top-margin van 100 geven en niet de sp-title. Hierdoor zal op de andere pagina's (waar het plaatje niet verschijnt) aansluiten op de balk. Je kunt het verhaal dus het beste in dit geval omdraaien. Daar waar de tekst verder naar onder moet staan een top-margin ipv van een bottom-marge aan de sp-title.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 feb 2016 16:14 #3349 door
Beantwoord door in topic deel module achtergrond kleur
Bedankt voor je reactie. Ik zal er morgen mee aan de slag gaan.


Bericht toegevoegd op 29 februari 2016 om 11:49
Vorige bericht was op 26 februari 2016 om 22:42


Na wat puzzelen is het gelukt! In de file 'custom.css' die ik al aangemaakt had voor andere template overrides, heb ik de volgende styling toegevoegd:
Code:
.mytopmargin #sp-main-body { margin-top: 140px; }

Aan de menu-items waarop bovenstaande styling moet worden toegepast heb ik bij 'Page Class' (zie Page Display) ' mytopmargin' (let op de voorloopspatie!) ingevuld.

Bedankt voor jullie hulp!
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena