FaceBook widget schaalt niet goed op mobiel in Cassiopeia template

  • Frank
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • joomla CMS
Meer
28 mrt 2023 17:14 #25231 door Frank
Je bent de eerste die dat meemaakt :)
Heb begrepen dat als je telefoon van portret in landscape veranderd dan komt FB er smal op. Als je dan pagina ververst wordt het zo breed als de bedoeling is, nl 500 px!!!
Ga je weer terug naar portret dan wordt hele pagina te smal en moet je die ook weer opnieuw laden voor goede layout...
Misschien is dit in de CSS te verbeteren? Ik heb er een budget voor over om dat goed te krijgen...
In ieder geval bedankt voor je opmerkzaamheid!
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
28 mrt 2023 21:10 #25232 door Rondeb
Hoi Frank,

klopt of het nu landscape is of portret ik moet de pagina refresh doen en dan is de CSS weergave goed.

Met de FB widget heb ik nog nooit mee gewerkt.

Je kan testen met een andere template of het probleem zich voordoet, op deze manier kan je dan uitsluiten of het FB widget probleem is of template probleem.

Groeten Ron




Discussie gesloten.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • joomla CMS
Meer
29 mrt 2023 14:22 #25235 door Frank
Dat heb je juist begrepen, Ron.
Alleen als je in dezelfde modus blijft surfen is er niets aan de hand.
Heb jij een idee voor een proeftemplate die het meest aansluit bij Cassiopeia template?
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
29 mrt 2023 15:33 #25238 door Rondeb
Hoi,

ik zou gewoon even helix ultimate installeren en mee testen.

Gaat alleen om het testen of de FB widget daar in wel of niet goed werkt.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • joomla CMS
Meer
29 mrt 2023 19:35 #25242 door Frank
Reuze bedankt voor de tip, ga er direct mee aan de slag, maar kan even duren :-(
Groet voor nu terug!
Discussie gesloten.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • joomla CMS
Meer
30 mrt 2023 20:23 #25243 door Frank
Hi Ron! Ik heb Helix draaien op mijn testproject en probleem identiek aan Cassiopeia template...
track4ward.com/index.php?view=article&id=4
Discussie gesloten.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • joomla CMS
Meer
09 jun 2023 14:32 #25397 door Frank
RESPONSIVE SCRIPT FACEBOOK
:) Met plezier kunnen RondeB en ik U een oplossing bieden op het Forum!! :)
Het schaalprobleem met Facebook kan opgelost worden met de volgende toevoegingen in de index.php van Cassiopeia template.
LET OP: Na elke update van Joomla4.xx moet de index.php bijgewerkt worden !!!

Zowel het Javascript-SDK van Facebook alsmede het door Rondeb ontwikkelde script moeten direct na de header geplaatst worden, zodat:
Code:
<head> <jdoc:include type="metas" /> <jdoc:include type="styles" /> <jdoc:include type="scripts" /> </head> <script>(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/nl_NL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.4"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script> <script> let TIMEOUT = null; window.onresize = () => { if(TIMEOUT === null) { TIMEOUT = window.setTimeout(() => { TIMEOUT = null; //fb_iframe_widget class is added after first FB.FXBML.parse() //fb_iframe_widget_fluid is added in same situation, but only for mobile devices (tablets, phones) //By removing those classes FB.XFBML.parse() will reset the plugin widths. document.querySelector('.fb-page').classList.remove('fb_iframe_widget'); document.querySelector('.fb-page').classList.remove('fb_iframe_widget_fluid') FB.XFBML.parse(); }, 300); } } </script>


Vervolgens kan op elke gewenste pagina het script van desbetreffende museum account geplaatst worden, bv
Code:
<div class="fb-page" data-href="https://www.facebook.com/Stedelijk" data-width="500" data-height="750" data-small-header="true" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="false" data-show-posts="true"> <div class="fb-xfbml-parse-ignore"> <blockquote cite="https://www.facebook.com/Stedelijk"> <a href="https://www.facebook.com/Stedelijk">Stedelijk</a> </blockquote> </div> </div>

Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
10 jun 2023 18:59 #25398 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic FaceBook widget schaalt niet goed op mobiel in Cassiopeia template
Ik heb voor de duidelijkheid de code tussen codetags geplaatst, daar is een knop in de editorbalk voor Frank ;-)

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena