Veranderen hover kleur submenu in Protostar?

  • Mylène Janssen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Zoekende
Meer
26 feb 2019 13:48 #19024 door Mylène Janssen
Veranderen hover kleur submenu in Protostar? werd gestart door Mylène Janssen
Ik heb inmiddels in een user.css enkele aanpassingen gedaan voor de look van mijn website met Protostar template. Een ding krijg ik niet voor elkaar, de hover kleur van de submenu's, nu Protostar blauw, wijzigen in zwart. De laatste keer dat ik zoiets deed, bestond Firebug nog, met de Webontwikkelaar tools van Firefox kan ik niet goed uit de weg.

Als ik dezelfde aanpassing die ik met de Webontwikkelaar wel voor elkaar krijg doorvoer in mijn css, lukt het niet.

De kleur moet zwart worden. Hier is een link naar mijn site (nog under construction). Ik heb aangepast regel 7451:
Code:
.navigation .nav-child:hover > a { text-decoration: none; color: #fff; background-color: #005e8d; background-color: #005783; background-image: -moz-linear-gradient(top,#005e8d,#004d74); background-image: -webkit-gradient(linear,0 0,0 100%,from(#005e8d),to(#004d74)); background-image: -webkit-linear-gradient(top,#005e8d,#004d74); background-image: -o-linear-gradient(top,#005e8d,#004d74); background-image: linear-gradient(to bottom,#005e8d,#004d74); background-repeat: repeat-x; filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(startColorstr='#ff005e8d', endColorstr='#ff004c73', GradientType=0); }

En er van gemaakt:
Code:
.navigation .nav-child:hover > a { text-decoration: none; color: #fff; background-color: #000; background-color: #000; background-image: -moz-linear-gradient(top,#000,#000); background-image: -webkit-gradient(linear,0 0,0 100%,from(#000),to(#000)); background-image: -webkit-linear-gradient(top,#000,#000); background-image: -o-linear-gradient(top,#000,#000); background-image: linear-gradient(to bottom,#000,#000); background-repeat: repeat-x; filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(startColorstr='#ff005e8d', endColorstr='#ff004c73', GradientType=0); }

Hoe kan ik het anders doen?
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 feb 2019 15:11 #19025 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Veranderen hover kleur submenu in Protostar?
Ik heb het in Protostar ook aangepast, maar op een andere plek dan jij. Bij mij in template.css op regel 2859 (kan voor jou anders zijn, ik hen er nogal wat regels tussen gezet in de loop van de tijd):

.nav > li > a {
display: block;
/* xx ingevoegd: achtergrondkleur topmenu menukeuze grijs */
/* background-color: #F96302; */
background-color: #8D8D8D;
color: #eee;
}
.nav > li > a:hover,
.nav > li > a:focus {
text-decoration: none;
/* xx aanpassing menu achtergrond blokken hover donkergrijs
background-color: #eee; */
background-color: #646464;
color: #eee;
}

Als je de laatste dus aanpast, dan zou de hover kleur anders moeten zijn. Ik hoor graag of het gelukt is.
Discussie gesloten.
  • Mylène Janssen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Zoekende
Meer
26 feb 2019 17:36 #19026 door Mylène Janssen
Beantwoord door Mylène Janssen in topic Veranderen hover kleur submenu in Protostar?
Jouw oplossing heeft mij geholpen de achtergrond van het main menu in zwart ipv het witte te wijzigen, hartelijk dank daarvoor. Daar was ik ook nog mee aan het stoeien. Plus jij hebt een betere manier om de wijzigingen goed te documenteren. Weer wat geleerd.

In mijn geval heb ik de oplossing nu toch ook gevonden. Ik heb de eerste twee regels vergeten. Als ik die er boven plak, krijg ik mijn zwarte kleur:
Code:
.navigation .nav-child li > a:hover, .navigation .nav-child li > a:focus,
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena