Kleur veranderen in protostar template

  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
15 mei 2018 09:41 #16961 door niko63
Kleur veranderen in protostar template werd gestart door niko63
Beste lezers, ik ben bezig met het ontwerp van een nieuwe site in Xampp en maak daarbij gebruik van het Protostar Template en heb die "vloeiend" ingesteld. Nu wil ik de kleur van de template veranderen. Bij de templatestijlen kan ik wel een optie vinden waarmee ik de "template color" kan aanpassen, maar die verandert alleen de letterkleur en de "background color" is alleen voor statische sites. Het gaat mij om de body of de container, of welke termen daar ook voor gebruikt worden. Ik heb bij de template.css gekeken en een paar kleuren proberen aan te passen, maar zonder resultaat. Wie kan mij een tip geven? Alvast hartelijk dank.

Niko
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
15 mei 2018 14:17 #16962 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Kleur veranderen in protostar template
Hallo,

misschien niet het juiste antwoord maar gebruik Element Inspecteren in firefox bijvoorbeeld en je kan achterhalen welke .css je moet veranderen.

Gebruik altijd een custom.css en niet je template.css want de aanpassingen in template.css gaan verloren bij een update.

En als je niet veel css/html kennis is het toch misschien verstandig om je site online in testomgeving te zetten zo kunnen we je sneller helpen.

Succes ermee.

Groetjes Ron :)
Onderwerp is gesloten.
  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
16 mei 2018 08:06 #16968 door niko63
Beantwoord door niko63 in topic Kleur veranderen in protostar template
Beste Ron, hartelijk dank voor je snelle antwoord. Ik kwam er met element inspecteren niet uit, heb ik kennelijk toch te weinig ervaring mee. Maar heb toen Protostar Plus geïnstalleerd. En daar bleek dat ik de ontwikkelaar ervan vragen kon stellen. Hij heeft mij de css.code gestuurd waarmee de kleuren kunnen worden veranderd en dat werkte.

Niko
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena