Heeft Protostar ook een custom.css en hoe stel je favicon in?

  • André Kok
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Vol goede moed
Meer
27 apr 2018 18:02 #16862 door André Kok
Bij een van mijn websites gebruik ik Protostar als template. Kun je daar ook een custom.css er op na houden? Je kunt bij Templates - Protostar gegevens en bestanden wel een custom.css aanmaken, maar daar wordt niets mee gedaan.
Kun je ook een favicon.ico instellen? Ik heb er een in \templates\protostar neergezet, maar die wordt met elke Joomla-update overschreven.

André
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
27 apr 2018 19:12 #16863 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Heeft Protostar ook een custom.css en hoe stel je favicon in?
In Protostar wordt gebruikt gemaakt van een user.css bestand en geen custom.css. ZIe onderstaande documentatie:
docs.joomla.org/J3.x:Adding_a_custom_CSS_with_Protostar/nl

Over de favicon kan ik me alleen bedenken dat je een nieuwe stijl van Protostar maakt en daar je aanpassingen in doorvoert. Bij een update zou zover ik het weet jouw stijl behouden blijven.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • André Kok
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Vol goede moed
Meer
28 apr 2018 07:59 #16864 door André Kok
User.css: gelukt. (Het linkje in bovenstaande reactie werkte niet in één keer, maar ik heb het gevonden.)
Favicon: je kunt in Protostar geen favicon instellen zoals bij Helix3, maar misschien is er een truc?

André
Onderwerp is gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 apr 2018 11:24 #16866 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Heeft Protostar ook een custom.css en hoe stel je favicon in?
Je kunt in Protostar zelf een favicon instellen door het overschrijven van de standaard Joomla Favicon door een zelfgemaakte (let op 16x16 px), waarbij je de naamgeving favicon.ico aanhoudt voor de zelfgemaakte favicon.
Nadeel is echter dat de nieuwe favicon bij een update elke keer overschreven wordt door de standaard favicon. Dit kun je voorkomen door de Protostar template te kopieëren en de kopie een andere naam te geven. De kopie stel je in als de standaard template. In de standaard template plaats je je zelfgemaakte favicon. Bij een update wordt de gekopieerde template als het goed is niet overschreven en blijft je nieuwe favicon behouden. Meer info hier: www.cloudaccess.net/joomla-knowledgebase...late-joomla-3-0.html en op soortgelijke termen bij Google.
Onderwerp is gesloten.
  • André Kok
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Vol goede moed
Meer
29 apr 2018 18:40 #16869 door André Kok
En de favicon sla je op in /templates/kopie-met-nieuwe-naam, zeg maar.
Bedankt.

André
Onderwerp is gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 apr 2018 19:59 #16870 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Heeft Protostar ook een custom.css en hoe stel je favicon in?
yep
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena