Foutmelding bij Helix3-update

  • André Kok
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Vol goede moed
Meer
11 apr 2018 17:28 #16797 door André Kok
Beantwoord door André Kok in topic Foutmelding bij Helix3-update
Dat is een goed idee, maar ik kan niet meer in Joomla backend inloggen! Ik voer username en password in en zodra ik Enter geef of op Login klik schieten de velden username en password leeg en gebeurt er niets.
Heb ik gisteren iets te veel op Cache opschonen of wissen geklikt?
Kan ik via PhpMyAdmin iets herstellen?

André
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
11 apr 2018 18:14 #16798 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Foutmelding bij Helix3-update
Avond,

te veel cache opschonen moet dit probleem niet veroorzaken meerdere keren je cache is alleen maar goed!

Groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
13 apr 2018 14:52 #16803 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Foutmelding bij Helix3-update
Middag,

heb in/op de test site gekeken van André en ik krijg het update van geen enkele extensie aan de gang.

De site is ondergebracht bij Transip zag ik wat later en toen ging er een belletje rinkelen bij mij dat die partij niet echt Joomla vriendelijk is. Ook via google kom ik veel negatieve berichten tegen over joomla hosting bij Transip.

Uit nood heb ik een back-up van de site op mijn hosting (vimexx) gezet en daar kon ik alles vlekkeloos update.

Dus ik heb André geadviseerd om contact te zoeken met Transip. En dat zei toch serieus naar dit probleem moeten gaan kijken en natuurlijk oplossen.

En anders is de enigste oplossing om over te gaan op een andere hosting.

Groeten Ron :)

Onderwerp is gesloten.
  • André Kok
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Vol goede moed
Meer
13 apr 2018 19:45 #16805 door André Kok
Beantwoord door André Kok in topic Foutmelding bij Helix3-update
We hebben TransIP om een oplossing gevraagd en men is met de volgende workaround gekomen, die hier bij de community ook al bekend bleek te zijn:
In het bestand libraries/joomla/filesystem/folder.php de volgende regel (regel ~252):
Code:
if (strpos($path, $test) === 0)
vervangen door:
Code:
if (strpos($path, $test) === 0 || strpos($path, realpath($test)) === 0)
Dat leek in eerste instantie niet te werken. Vervolgens de map voor tijdelijke bestanden gewijzigd van /www/joomla/tmp in /tmp (de site staat voorlopig in de submap /www/joomla) en toen werkte het updaten wel!

TransIP zegt e.e.a. aangekaart te hebben bij de Joomla-gemeenschap.

Die workaround (het aanpassen van folder.php) moet bij elke update van Joomla gebeuren of gecontroleerd worden.
Ik neem dit voorlopig voor lief. Ik kan niet van hostingbedrijf wisselen en ik stap ook niet over op WordPress.
Ik bedank met name Ron voor de hulp.

André

AK dd. 3 mei 2018: Joomla heeft nu zelf de aanpassing aangebracht in versie 3.8.8.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
14 apr 2018 08:02 #16806 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Foutmelding bij Helix3-update
Als ik op Github op het trefwoord "realpath" zoek zie ik deze issue, die is inmiddels in Joomla 3.8.6 doorgevoerd.
github.com/joomla/joomla-cms/pull/19608

Typisch is dat ik zag dat je website wel al op 3.86 zit.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • André Kok
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Vol goede moed
Meer
14 apr 2018 14:10 #16807 door André Kok
Beantwoord door André Kok in topic Foutmelding bij Helix3-update
Die discussie gaat over tmp_path, begrijp ik. Het zou kunnen dat ik die zelf in het begin op /www/joomla/tmp heb gezet omdat dat mij handig leek i.v.m. verplaatsen van de hele site van submap naar hoofdmap zodra die gereed zou komen. Ik dacht nl. dat het om relatieve paden ging. Maar vraag me niet verder. :)

André
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena