Website met Themler template, geen modules meer

  • Maurice Molenaar
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
05 okt 2017 13:13 #15175 door Maurice Molenaar
Website met Themler template, geen modules meer werd gestart door Maurice Molenaar
Hallo,

Ongeveer een jaar terug hebben we met Themler een template gemaakt voor www.hennievandekar.nl/
Themler was leuk om een keer te proberen, maar daar hebben we intussen afstand van gedaan.

Nu zagen we onlangs dat er geen enkele module meer wordt getoond. Bovenin mist nu het menu, aan de linkerzijde en onderin missen enkele 'custom' modules.

De modules komen in de standaard template wel gewoon naar voren. Daarom mijn conclusie dat het aan de template moet liggen. En dat een Themler template dus niet erg toekomst bestendig is.

Vreemd! Iemand vergelijkbare ervaringen?
Zou mooi zijn als iemand een idee heeft over een oplossingsrichting. Beetje zonde als er meteen weer een hele nieuwe template moet worden gemaakt.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
05 okt 2017 13:23 #15176 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Website met Themler template, geen modules meer
Hallo,
Heb je al wel gekeken bij module beheer of de modules nog wel goed aan de juiste template positie is toegewezen.
en ook de juiste template is ingesteld als standaard
Modules toewijzen

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Maurice Molenaar
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
05 okt 2017 13:31 #15177 door Maurice Molenaar
Beantwoord door Maurice Molenaar in topic Website met Themler template, geen modules meer
Dank voor je reactie Leen,
Beide punten die je aanhaalt heb ik zeker gecheckt.
Het punt is dat de site altijd goed heeft gewerkt, tot voor kort. Heb al geprobeerd of het te maken heeft met Joomla 3.8.x door de voorgaande versie (3.7.5) terug te zetten, maar dat lost het probleem ook niet op.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
05 okt 2017 13:40 #15178 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Website met Themler template, geen modules meer
Kan het niet door een speciale beveiliging van je website komen ?
en heb je al eens de foutrapportage op maximaal gezet
systeem>algemene instellingen > Tabblad server

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Maurice Molenaar
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
05 okt 2017 13:51 #15179 door Maurice Molenaar
Beantwoord door Maurice Molenaar in topic Website met Themler template, geen modules meer
Dat denk ik niet. Ik gebruik weliswaar Admin Tools Pro, maar had het bijbehorende .htaccess bestand al eens verwijderd. Foutrapportage op Maximum levert geen enkele informatie. Letterlijk.
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
05 okt 2017 14:30 #15180 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Website met Themler template, geen modules meer
Hallo,

in de bron van je site zie ik de menu items ook niet meer.

Onlangs php update uitgevoerd?

Groeten Ron :D
Onderwerp is gesloten.
  • Maurice Molenaar
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
05 okt 2017 14:47 #15182 door Maurice Molenaar
Beantwoord door Maurice Molenaar in topic Website met Themler template, geen modules meer
Hoi Ron,
Dank voor je reactie!

Klopt, het lijkt er op dat de modules in totaal niet geparsed worden.

Of dit te maken kan hebben met een nieuwe(re) PHP versie weet ik niet. De huidige versie is 7.0.23. Kan dus nooit heel lang geleden zijn doorgevoerd.
Ik heb de host zojuist gevraagd om versie 5.6.31 toe te passen. Mogelijk dat dit nog iets oplevert. Dank voor de tip. We gaan het zien.
Onderwerp is gesloten.
  • Maurice Molenaar
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
09 okt 2017 19:00 #15224 door Maurice Molenaar
Beantwoord door Maurice Molenaar in topic Website met Themler template, geen modules meer
Het probleem is opgelost.
Eigenlijk eenvoudig: backup teruggezet van de werkende situatie, daarna heel zorgvuldig de beschikbare updates 1 voor 1 doorgevoerd en tussentijds steeds een backup gemaakt en alles goed gecheckt. Wel vreemd, want deze stappen had ik eerder al gedaan waarna het probleem blijkbaar juist was ontstaan. De oplossing zocht ik daarom niet direct in het herhalen van dat proces.
De oorzaak van het probleem ken ik helaas niet, maar ben blij dat het nu goed is.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena