Templates vs Joomla updates

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
19 sep 2017 16:49 #14851 door
Templates vs Joomla updates werd gestart door
Hoe zit dat nou eigenlijk met templates?
Er worden in schrikbarend tempo Joomla updates uitgebracht, betekent dat dat iedere template eigenlijk ook aangepast zou moeten worden aan de nieuwste Joomla versie?

Je bent altijd een tijdje zoet voordat je echt snapt hoe een template in elkaar zit en wat je ermee kunt doen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt, heb je daar veel plezier van. Ik heb in het verleden een hoop tijd gestoken in Protostar, maar nu gebruik ik meestal JA Simpli, die had out-of-the-box veel meer mogelijkheden, vond ik. En ik ben echt blij met Simpli.
Alleen is Simpli, sinds de lancering (een klein jaar geleden?) nooit meer ge-update, en ik maak me daar zorgen over...

Zoals ik in een ander topic al meldde, ik wordt soms gevraagd om iets te veranderen aan een verouderde site met een template die door de toenmalige bouwer van de site zelf gemaakt is. Jaren geleden. En nooit meer ge-update. Die sites gaan onderuit bij klakkeloos updaten naar de nieuwste Joomla versie.

Het zal toch ook niet de bedoeling zijn dat iedereen alleen maar Protostar blijft gebruiken? Of dat je eerst moet leren templates te maken voordat je uberhaupt Joomla kunt gebruiken? Of dat je na een grote Joomla update ook overstapt naar een moderner template (en al je module posities moet aanpassen)? Of dat je de Joomla updates niet uitvoert omdat je template het allemaal niet bij kan benen?

Hoe gaan jullie daarmee om?
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
19 sep 2017 19:30 #14858 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Templates vs Joomla updates
Schrikbarend valt wel mee, volgens mij brengt Wordpress er meer uit als ik me niet vergis.
Probleem bij templates is dat de ontwikkelaars zover ik kan zien nooit, ik herhaal, nooit vooraf testen of de update samenwerkt met hun templates. Zelf vind ik dit best schadelijk, vooral omdat mensen denken dat het aan Joomla ligt, maar eigenlijk ligt het aan de luiheid van die ontwikkelaars.

Er worden verschillende beta's en Release Candidates uitgebracht per nieuwe Joomla! versie, als je template provider dan elke keer de mist in gaat zegt dat ook weer wat over de kwaliteit van werken van hun organisatie want tijd om te testen is er genoeg. En, gratis templates staan hoogstwaarschijnlijk achteraan de prioriteitenlijst wanneer er problemen zijn.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena