Gantry 5, Helix II enz.

  • Paul1953
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ocasioneel gebruiker.
Meer
13 sep 2017 21:35 #14759 door Paul1953
Gantry 5, Helix II enz. werd gestart door Paul1953
Kan er mij iemand informatie geven over Gantry 5, Helix II, Yootheme Club Wrap Free Master Theme enz.
Wat is dit precies? Hoe werkt het? Kan ik hier Nederlandstalige informatie over vinden?

Vriendelijke groet,

Paul

Paul
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
14 sep 2017 04:40 #14762 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Gantry 5, Helix II enz.
Hoi Paul, Gantry/Helix (III is al een tijdje uit) zijn frameworks. Een soort van basis waarop templates makkelijk gemaakt kunnen worden. Yootheme Master 2 is een template die weer op hun eigen framework is gebouwd (de naam is me even ontschoten).

Al die verschillende frameworks hebben hun eigen look & feel en eigen instellingen. De documentatie van de ontwikkelaars is normaal gezegd alleen in het Engels te vinden, heel misschien dat iemand ooit iets vertaald heeft of een presentatie heeft gehouden dat er iets in het Nederlands beschikbaar is.

Je kan lokaal makkelijk een framework met template installeren en rondneuzen welke instellingen er allemaal zijn, inderdaad wel iets tijdrovend.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Ton Kemp
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Meer
14 sep 2017 08:26 #14766 door Ton Kemp
Beantwoord door Ton Kemp in topic Gantry 5, Helix II enz.
Als ik nog mag aanvullen: Een framework is een soort tussenlaag / user interface tussen een template en Joomla! cms.
Het zorgt ervoor dat je allerlei instellingen aan de vormgeving van je website via menu's en dropdown instellingen kan doen.
Een pure template kan je meestal alleen aanpassen via de php of css bestanden (bijvoorbeeld via een override)

Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Wim
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Meer
18 sep 2017 15:12 #14821 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Gantry 5, Helix II enz.
Een framework is niet een 'tussenlaag'. Een framework is eerder een basisconstructie voor een website.
Op basis van een framework kun je veel verschillende templates bouwen. Die kunnen er best verschillend uitzien, maar zijn in de basis allemaal hetzelfde.

Een framework is te vergelijken met het chassis van een auto. Op basis van één en hetzelfde chassis bouwen bijvoorbeeld Citroen, Peugeot, Fiat en een Jap auto’s die er op het oog allemaal iets anders uitzien, maar technisch grotendeels gelijk zijn.

Bijna iedere ‘templateboer’ heeft zijn eigen framework. Dat maakt de keuze groot, maar de verwarring voor een beginner ook.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena