Enkele vragen/problemen waarbij ik graag hulp zou hebben.

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 jun 2017 18:53 #13636 door
Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een website met Joomla.
Echter, kom ik niet uit enkele dingen. Graag zou ik hier hulp krijgen met deze dingen.

VRAAG 1
Ten eerste, gaat het om de menu items in de header, de titels blijven blauw, terwijl ik het al diverse keren heb aangepast naar rood. Indien je er met je muis overheen gaat, wordt hij wel rood, maar zo niet dan blijft hij blauw (zie afbeelding).

VRAAG 2
Ten tweede probeer ik op diverse manieren een Google Maps kaartje op de site te zetten, eerst via Joomla zelf, toen met Phocamaps. Geen van beide werkt, bij het maken van een kaart in Phocamaps krijg ik de melding "Oeps! Er is iets misgegaan.
Google Maps is niet correct geladen op deze pagina. Zie de JavaScript-console voor technische details".
Ook krijg ik op de homepage de gebruikerswaardering niet weg, deze kan ik ook nergens vinden om uit te schakelen.
Als laatste, heb ik een contactformulier gemaakt, ook deze werkt niet als ik hem invul. Heb ook al diverse dingen geprobeerd.

Het gaat om de website www.vanalstlogistiek.nl

Ik hoop dat iemand mij hierbij zou kunnen helpen. Graag hoor ik van jullie.

Edit hvdmeer
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
30 jun 2017 20:49 #13644 door Rondeb
Hallo,

normaal wordt er op dit forum gevraagd om per vraag een topic te open zo blijft het forum overzichtelijk ;)

Maar ik ga je toch maar helpen :p

Download het bestand templates/os-basetemplate/css/style.css naar je pc.
Open deze met notepad++ of kladblok en ga naar regel 489
Daar zie je onderstaande code staan.
Code:
.main_menu ul.nav li a { border: 0 solid; box-shadow: none; font-size: 17px; margin: 0 5px; padding: 5px 15px 30px; transition: all 0.3s ease 0s; }
Voeg daar de color code aan toe en opslaan en weer uploaden naar je site.

Kijk of je tempate een custom.css heeft want dan moeten de aanpassingen daar in gedaan worden anders gaan ze (misschien) verloren bij een update van de template!

Google maps kaartje kijk hier --> www.joomlain24dagen.nl/dag-18-google-maps-kaartje-toevoegen

En het contact formulier is dit een standaard van joomla of een aparte extensie.

Groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
30 jun 2017 21:09 #13646 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Enkele vragen/problemen waarbij ik graag hulp zou hebben.
Hoi Sarina en welkom op dit forum.

Zoals Ron al aangeeft zien wij op dit forum graag dat je per aparte vraag een apart topic start, anders krijg je een vreemde brei van antwoorden door elkaar en is het ook lastig voor iemand anders die een zelfde probleem heeft om de oplossing te vinden.

En dat gaat meteen ook op voor de titel van een topic. Wees duidelijk in de korte omschrijving, "Enkele vragen/problemen waarbij ik graag hulp zou hebben." zegt nog niks over je probleem.

"Kleur aanpassen in menu header" of "Foutmelding Google Maps in Phoca Maps" zou hierbij bijvoorbeeld wel aardige titels zijn.

ANTWOORD VRAAG 2
Ik heb zelf voor een Google Maps in RSEvents van een google API moeten gebruik maken, heb je dit ook voor Phoca moeten doen? Indien zo, dan klopt de URL die je bij de Google API hebt ingevuld niet en krijg je hierdoor deze foutmelding.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 jul 2017 08:05 #13648 door
Hoi Hans en Ron,

Mijn excuses ben net nieuw hier op het forum dus snap er nog niet zoveel van hoe het hier allemaal werkt en wat wel of niet gebruikelijk is. Zal m'n best doen.

@Ron: Bedankt voor je antwoord! Hoe download ik een css? Ik weet nu momenteel alleen hoe ik erin moet komen..
De link die je hebt meegestuurd heb ik al gebruikt, maar dan komt het kaartje niet op de site te staan.
Wat betreft het contactformulier, dit is een aparte extensie, maar heb ook die van Joomla proberen maar dan pakt hij het ook niet..

@Hans: Bedankt voor je antwoord! Ja dat heb ik voor Phoca ook moeten doen, heb er een API key voor aangemaakt en deze gekopieerd en erin gezet. Kun je me dan misschien vertellen waardoor de URL dan niet klopt ondanks dat ik hem gekopieerd heb?

Bedankt voor jullie meedenken!

Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
01 jul 2017 09:14 #13649 door Leen
Hoi Sarina ,
Ik meen te zien dat je deze os-basetemplate gebruikt ?.
dan kan dit misschien helpen templatehulp
en ik denk dat het aanpassen in style.css regel 546 je kan helpen


lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
01 jul 2017 13:48 #13650 door Rondeb

@Ron: Bedankt voor je antwoord! Hoe download ik een css? Ik weet nu momenteel alleen hoe ik erin moet komen..
De link die je hebt meegestuurd heb ik al gebruikt, maar dan komt het kaartje niet op de site te staan.
Wat betreft het contactformulier, dit is een aparte extensie, maar heb ook die van Joomla proberen maar dan pakt hij het ook niet.


Je download de css via ftp dus je gebruikt bijvoorbeeld het programma filezilla hier voor je ftp gegevens van je site in.
Dan navigeer je naar templates/os-basetemplate/css/ daar in die map staat style.css deze download je naar je pc.

Het kaartje is een javascript kijk hier eens is soort gelijk probleem. Kijk dan bij een na laatste reactie van Patrick dat kan de oplossing wel eens zijn. En het kan ook wezen dat je editor java script blokt dus dan is het ook niet zichtbaar.

Welke extensies gebruik je voor contact formulier?

Groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
01 jul 2017 14:31 #13651 door Patrick
Als je naar de template gaat die je gebruikt en klikt op de link rechts dan kom je bij de bestanden die de template gebruikt. Daar staat een map tussen die css heet. Zoek je juiste regel en pas deze aan. Druk op opslaan en kijk of de verandering juist is doorgevoerd. Enkele keren op f5 drukken zodat je de browser-cache leeg maakt wil wel eens extra helpen.

Je hoeft in ieder geval niet met ftp aan de gang. Ik kan mij voorstellen dat als je dit nooit gedaan hebt, wel eens lastig kan zijn. Zou er in een later stadium zeker eens naar kijken.

Succes en laat weten of het gelukt is. Mocht het niet lukken kun je altijd iemand vragen of deze mee wil inloggen en kijken, moet je wel een administrator toegang maken voor deze persoon. Let op dat je deze gegevens niet op het forum zet, maar de mensen per pm een bericht stuurt.

Verder staat in de forumregels wat je wel en niet mag op dit forum. :D

Nogmaals succes,
Patrick
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 jul 2017 09:32 #13662 door
@Leen & @Patrick: Super de kleuren van de tekst in de header is gelukt! Heel erg bedankt!

@Ron: Ook het kaartje is nu gelukt! Erg bedankt! Voor het contactformulier gebruik ik tot nu Rapid form. Ben je hier bekend mee?
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
02 jul 2017 09:50 #13664 door Rondeb
Hallo,

mooi dat het wat betreft kleur en kaartje opgelost is.

Wat betreft contactformulier als je deze invuld op je site en verzenden klikt dan wordt hij wel verstuurd? maar hij komt dus niet aan.
Rapid form werk ik niet mee maar heb je hier al gekeken.

En waardering heb je die hier al uitgezet (zie afbeelding)

Groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena