Logo van de template

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 mei 2017 06:17 #12688 door
Logo van de template werd gestart door
Paar dagen terug is 'onze' Joomla website naar 3.7 gebracht. Tevens heeft de provider op mijn verzoek de PHP versie naar 7.0.14 gebracht. Allemaal prachtig maar toch een klein probleempje. De website ( www.bmw-mono-club.nl ) gebruikt Beez3 als template en had in de kop als (klein) logo een foto links. Dezelfde foto werd ook gebruikt als grotere 'achtergrondfoto' boven in de pagina. Sinds de upgrades staat daar nu het blauwe logo van Joomla met het bekende 'we are volunteers'. En ik heb echt niks gedaan :( .

Vraag: Wat gaat er mis en hoe herstel ik dit?
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
04 mei 2017 06:50 #12689 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Logo van de template
Klinkt alsof je de Beez template zelf hebt aangepast en dat nu de bewerkte template bestanden bij de update zijn overschreven door de oorspronkelijke Beez bestanden. Het is altijd aan te raden om een kopie van de stijl van de template te maken om juist dit soort problemen te voorkomen.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 mei 2017 10:48 #12692 door
Beantwoord door in topic Logo van de template
idd, waarschijnlijk zijn er bestanden van de template weer aangepast naar de oorspronkelijke bestanden..
Ook zou ik kijken of je eventueel toegevoegde modules nog goed werken onder de nieuwe versie van joomla in combinatie met de php versie.. Hier heb ikzelf bij 2 sites problemen mee dus ben ik weer terug gegaan naar 3.6.5 om eerst alles goed te testen voordat ik ga updaten.
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
04 mei 2017 11:32 #12693 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Logo van de template
Middag,

heb je geen back-up?

Groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 mei 2017 11:42 #12696 door
Beantwoord door in topic Logo van de template
Allereerst dank voor jullie reacties. Ik ben me niet bewust dat ik de stijl van de template heb aangepast. Wel werkte de site onder J2.5 met de Beez20 template. Na de conversie naar 3.6.5 was dat uiteraard nog steeds zo. Ik denk dat ik op Beez20 het logo + de 'goede' achtergrond zo gemaakt heb en dat ik daarna (maar nog onder 3.6.5) naar Beez3 ben gegaan (met dus behoud van de 'juiste' layout). Wellicht dat bij de overgang naar Beez3 het geheel als een gewijzigde stijl is bewaard? Uiteraard heb ik een backup maar ik ben nog niet zo ver dat ik de backup terug ga zetten alleen omdat de opmaak nu niet goed is. Ik heb nog de hoop dat ik het geheel weer 'hersteld' krijg ;) .
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 mei 2017 12:03 #12698 door
Beantwoord door in topic Logo van de template
Meteen maar het goede nieuws. Het 'probleem' is opgelost. De betreffende .png blijkt personal2.png te heten en die heb ik (via Filezilla) in Beez3 inderdaad overschreven met m'n eigen personal2.png. Dat heb ik nu weer gedaan en dat betekent dus dat bij de volgende upgrade van J3.7.* hetzelfde feest opnieuw plaatsvindt. Los ik dat op door de stijl van de template te kopiëren en dan daar de aanpassing uit te voeren? Tweede vraag meteen dan: Waar staat die personal2.png dan? Ik vind hem nergens in de stijl?
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena