menu protostar centreren

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 mrt 2017 07:39 #12137 door
menu protostar centreren werd gestart door
Hoi allemaal, ik heb een vraag wil het menu in protostar centreren maar is een hoop gezoek in de css. :(
Het gaat om een website in wording staat nu op livingfield
De css heb ik als bijlage toegevoegd maar misschien is het gewoon mogelijk met een aanpassing in de module main-menu, daar staat de nav-pills ook al in het tabblad advanced
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
17 mrt 2017 21:54 #12142 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic menu protostar centreren
Hallo,

om te achterhalen welke css je moet toevoegen of moet aanpassen kan je gebruik maken van firebug in firefox ;)

Zet onderstaande code in je user.css
Code:
.nav.menu.nav-pills { margin: auto; width: 50%; }

Succes ermee.

Groeten Ron :D
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 mrt 2017 06:51 #12155 door
Beantwoord door in topic menu protostar centreren
Hoi Ron, ben er mee bezig geweest maar vind het zoeken met firebug nog steeds een drama, weet nooit precies waar ik moet zoeken, hij geeft de ccs code van het menu op meerdere plekken aan en ik snap dan niet waar ik de code en welke code ( die heb ik gelukkig dankzij jou nu wel :) ) moet aanpassen.
Kan jij aangeven waar ik jou code moet plaatsen en hoe ik daar voor een volgende keer achter kom, is ook meteen een mooie uitleg voor meerder beginnende css gebruikers op het forum.


Alvast bedankt
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
20 mrt 2017 09:53 #12157 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic menu protostar centreren
Hallo,

je moet een beetje spelen en testen met firebug.
Op een gegeven moment heb je het in de hand en dan werkt het zeer makkelijk.

Mijn code moet je in user.css plaatsen wanneer je de code in template.css zou plaatsen en er is een update van protostar dan gaan de wijzigingen in je template.css verloren. Daarom is er een user.css file want deze blijft wel behouden.

En waar je de code plaats in user.css is niet belangrijk ik zet hem altijd onderaan neer.

Misschien is dit filmpje wel handig voor je ;)

Succes ermee.

Groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
21 mrt 2017 06:35 #12176 door
Beantwoord door in topic menu protostar centreren
Hoi Ron, ik had de code al onderin de css gezet , maar werkte niet tot ik erachter kwam dat ik in chrome werkte
cache wissen en daar was hij :D
Ben erachtergekomen dat firebug als extentie in chrome dus belabberd werkt, aanpassingen van de css zoek ik nu dus in het vervolg alleen maar in firefox uit, weer wat geleerd.
Ik zeg opgelost en dank je wel ..................
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
21 mrt 2017 08:40 #12178 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic menu protostar centreren
Chrome heeft een hele hardnekkige caching, je kan de cache uitschakelen door op F12 te drukken en in dat deelvenster op de tab Network te klikken en dan de optie Disable cache te activeren. Maar dit werkt volgens mij alleen als je dit deelvenster actief hebt.

Inderdaad, bij dit soort gekke zaken, altijd even in een andere browser controleren.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena