Hulp nodig om de website weer goed te krijgen! stap 1: de menubalk.

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 jan 2017 18:43 #11273 door
Beste mensen,
Ik ben nieuw in Joomla. Voorheen deed ik alleen de inhoud vullen, maar onze webmaster is helaas regelmatig afwezig en na de overstap naar de nieuwste versie zijn er wat dingen niet in orde. Ik wil nu zelf graag leren hoe ik dit moet doen, maar ik ben een beetje een leek.
Geen idee of ik dit soort vragen hier mag stellen, maar hier de eerst (van, als het mag) nog wat meer vragen.

In de vorige versie van Joomla stond de menubalk met de items boven aan de pagina over de gehele breedte. In de nieuwste versie staan de items onder elkaar in de linker bovenhoek. Hoe krijg ik deze weer naast elkaar? Ik vind het zo geen gezicht.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!

groeten Ilona
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
09 jan 2017 21:36 #11276 door Rondeb
Hallo Ilona,

als eerste van harte welkom hier.

Om dat je een beginner bent heb je wel wat aan deze handleiding daar wordt uitgelegd hoe je joomla installeert enz enz

Wat betreft je probleem neem een kijkje hier dan wordt het je wel duidelijker.

Wordt in bovenstaande handleiding uitgelegd hoe je dus horizontaal menu maakt door middel van de class nav-pills
Succes ermee.

Groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
11 jan 2017 13:53 #11296 door Fred
Hoi Ilona,

1) Je mag hier alle vragen stellen die Joomla! gerelateerd zijn.
2) Kan jij even het webadres vd website vermelden (voorbeeld: www.webadres.nl )
3) Ron gaat er vanuit (en aan de bijgaande afbeelding te zien denk ik dit ook) dat op jouw Joomla! website "Protostar" als vormgeving is geïnstalleerd. Als dat zo is dan is hetgeen Ron aangeeft de oplossing voor je probleem. Let wel op dit geldt alleen voor de "Protostar" vormgeving. Zo niet dan is het fijn als je ons even het webadres van jouw website vermeld, als we dit hebben kunnen we je verder helpen.
4) Naast de tip van Ron, staat ook op deze website hoe je een Joomla! website moet maken, zie: maak je 1e Joomla! website


Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
18 jan 2017 07:44 #11393 door
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er mee aan de slag en zal laten weten of het gelukt is.

groeten Ilona

p.s.: webadres is: www.obs-de-dijk.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
18 jan 2017 08:16 #11394 door Hans van der Meer
Hoi Ilona, dat adres geeft deze foutmelding:

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.
Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.


Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
18 jan 2017 09:38 #11395 door Leen
Als ik met firebug naar de site kijk zie ik dat er een gk-fashion template wordt gebruikt
ik dacht dat je dan bij Templates: Stijlen (website) de template kan bewerken en dat daar ook ergens
een knop op tabblad menu bij staat en daar kan je dan een menu kiezen welke horizontaal moet worden getoond
Maar het kan ook zijn dat je nog bij module beheer jou hoofdmenu module op de juiste positie moet zetten..
ps
Misschien dat je hier ook nog wat info kan vinden
instellen fashion template

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
18 jan 2017 11:56 #11396 door
Ik heb dat soms ook wel eens, de melding forbidden, maar even even later doet hij het dan wel weer.

www.obs-de-dijk.nl/

gr. ilona
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
18 jan 2017 15:31 #11399 door Fred
Hoi,

Ook ik krijg uitsluitend.

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.


Ook na even wachten!

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
23 feb 2017 15:18 #11907 door
Hallo allemaal, ik heb geprobeerd de menubalk horizontaal te krijgen door nav-pills toe te voegen volgens het reactie van Ron. Er veranderd echter niets op mijn site. Ik heb al met en zonder spatie geprobeerd, maar het blijft een verticaal menu.

Nog meer opties?

En hebben jullie er een verklaring voor waarom sommige mensen de website niet te zien krijgen, maar een forbidden melding?

Nog een vraag: sinds vorige week kan ik mijn foto albums niet meer public maken. Ik krijg een error.
Iemand enige ideeën?

www.obs-de-dijk.nl
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
23 feb 2017 15:25 #11908 door Fred
Hoi Ilona,

Datgene wat Ron aangaf zou moeten werken.
Maar blijkbaar is het niet gelukt.
Als je wilt wil ik wel even in de admin van je website met je meekijken maar dan moet je mij een sup-admin inlog verstrekken.
Als je dat wilt moet je even contact met mij opnemen via PM of mij mailen via ifred.nl/contact6-3

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena