Module uitschakelen in ander template

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 nov 2014 15:13 #11005 door Gast
Module uitschakelen in ander template werd gestart door Gast
Hallo iedereen,

Ik heb een Joomla 3.3.6 site, en ik heb daar een niet responsive template op, om de site toch mobile-proof te maken heb ik de extensie "Simple Mobile Switcher" geïnstalleerd en heb ingesteld dat hij op mobiel automatisch switcht naar de template "SmartOne".
Dat werkt verder prima, het probleem is alleen dat ik op position "left" (op de normale template ook daadwerkelijk links) een facebook module heb met alle likers van onze FB-pagina. Als ik nu de site op mobiel bekijk staat die module onder het menu (position "left" is op het mobiele deel van "SmartOne" dus boven de content),
is er nu een optie (of een plugin) waarmee ik kan kiezen dat die module dus niet wordt weergegeven in die template.

David,

PS: ik heb geprobeerd om met een "Custom Module" te zetten op dezelfde locatie en dan de FB module uit te zetten en dan gewoon de "Content Switch"(van "Simple Mobile Switcher") en de "Loadmodule" tags te gebruiken
Code:
{IfMobile} {ElseMobile} {loadmodule 98} {EndIfMobile}
maar dat geeft gewoon die tekst weer aan de linkerkant v/d pagina en op mobiel boven de content
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 nov 2014 15:13 #11006 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Module uitschakelen in ander template
Je gebruikt joomla 3, Bootstrap is ingebouwd, en die biedt een class die voorkomt dat content op mobiel verschijnt. Deze class luidt: hidden-phone. Ik ga er vanuit dat de desbetreffende module de mogelijkheid biedt om een module class suffix (of ook wel genoemd achtervoegsel) in te vullen (vaak in tabblad 'Geavanceerd"). Het is hierbij belangrijk dat je eerst een spatie 'tikt' en dan hidden-phone

Als je geen mogelijkheid hebt om dit in Modulebeheer te regelen, zijn er ook wel andere methoden, maar deze lijkt me verreweg de gemakkelijkste. Laat maar weten of die werkt voor je!
gr.
Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 nov 2014 15:13 #11007 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Module uitschakelen in ander template
Ik heb het toegevoegd zoals je zei, alleen gaat de module niet weg op mobiel (ik heb meerdere mobiels geprobeerd, en ook andere modules), moet ik nog wat instellen of licht het ergens anders aan?

David
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 nov 2014 15:13 #11008 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Module uitschakelen in ander template
Heb je een linkje voor ons? Dan kunnen we met je meekijken.
groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 nov 2014 15:13 #11009 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Module uitschakelen in ander template
icfapeldoorn.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 nov 2014 15:13 #11010 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Module uitschakelen in ander template
Hi,

Oke, we zien dat je de class goed hebt toegevoegd en dat je site geen bootstrap.css inlaadt.

Dan kun je met de volgende css er zelf voor zorgen dat het element niet verschijnt op een mobile. Zet deze code bv. onderin je template.responsive.css
Code:
@media only screen and (max-width: 767px), (min-device-width: 569px) and (max-device-width: 767px) { .hidden-phone { display:none; }}

groetjes,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
11 nov 2014 15:13 #11011 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Module uitschakelen in ander template
denk hier

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 nov 2014 15:13 #11012 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Module uitschakelen in ander template
Hi Davvos,

Inderdaad lijkt het logischer om het in je SmartOne template de gegeven css in te laden. Je kunt dit gewoon proberen, als je maar goed op let waar je wat verandert, dan kun je altijd terug.

Alles wat je niet wilt laten zien op een smartphone moet je deze class geven, het gemakkelijkst gaat dit met een module-suffix. Je site kan dit niet voor jou 'bedenken'. En als je alleen deze class van Bootstrap gebruikt is het ietwat overdreven om alle Bootstrap-css in te laden.

groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 nov 2014 15:13 #11013 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Module uitschakelen in ander template
Ik heb de code in /templates/smartone/css/bootstrap.min.css gezet en het werkt!!!!
Iedereen bedankt!!


Bericht toegevoegd op 15 november 2014 om 15:16
Vorige bericht was op 15 november 2014 om 15:13


Hoe zet ik dit trouwens op opgelost
Als ik bij mijn eerste post in dit onderwerp op opgelost klikt verandert het niet?!
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
11 nov 2014 15:13 #11014 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Module uitschakelen in ander template
Hij staat in ieder geval nu op opgelost. :)
En ik heb het niet gedaan.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena