joomla 3 modules display inline

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 dec 2014 15:18 #10081 door Gast
joomla 3 modules display inline werd gestart door Gast
In J3 met Bootstrap wil ik meerdere modules (bv. 10) in een bepaalde modulepositie plaatsen in een inline positie. De standaard breedte laat 4 modules toe. De modules die rechts buiten de ingestelde breedte gaan vallen wil ik in beeld brengen met horizontaal scrollen. Maar dit lukt niet, module 5 gaat onder module 1 verschijnen etc. Als ik in de code de modules tijdelijk vervang door afbeeldingen werkt het zonder problemen.
Via Firefox Inspector heb ik de div en class van de modules opgezocht (div.span3.footer.jmoddiv) om de display: inline eigenschap aan te koppelen. Maar de display-inline heeft geen effect. Een achtergrondkleur etc. aanpassen werkt wel correct.
Iemand een tip hoe dit probleem opgelost kan worden?
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 dec 2014 15:18 #10082 door Gast
Beantwoord door Gast in topic joomla 3 modules display inline
Je hebt met de bootstrap van Joomla 12 mogelijkheden. De kleinste is span-1 en de grootste is span-12.
Waarom, als je er twaalf naast elkaar wil hebben, maak je dan gebruik van span-4?

Of snap ik de vraag niet helemaal :blush:
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 dec 2014 15:18 #10083 door Gast
Beantwoord door Gast in topic joomla 3 modules display inline
Met span 3 wordt juiste lay-out bereikt. Het gaat dus verder niet om het grid of de 12 kolommen van Bootstrap. Wat ik nastreef is veel modules (met telkens een weblinkscategorie) toegankelijk te maken met horizontaal scrollen. Een soort van carousel dus met telkens 4 modules in beeld. In theorie zouden het ook 20 of 30 modules kunnen zijn ipv 10.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 dec 2014 15:18 #10084 door Gast
Beantwoord door Gast in topic joomla 3 modules display inline
ook al wordt float: left niet toegepast, werkt het niet met J-modules. Typisch probleem. Het is al eens in issue in 2010 beschreven forum.joomla.org/viewtopic.php?p=2116549 . Een mogelijk alternatief is wellicht om de modules in een tabel op te nemen.
Het toepassen van een carousel was idd een ander alternatief. 3 verschillende moduleposities (per slide 1 modulepositie), en vervolgens per modulepositie telkens 4 weblinksmodules plaatsen. Wel levert dit extra werk op om het responsive te maken. Een volgende uitdaging...
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 dec 2014 15:18 #10085 door Gast
Beantwoord door Gast in topic joomla 3 modules display inline
De laatste optie - het meegeven van span12 - aan de laag met de 4 modules blijkt hier te voldoen. Nog wat details bijwerken en het ziet er blits uit.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
26 dec 2014 15:18 #10086 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic joomla 3 modules display inline
Dus het probleem is opgelost?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 dec 2014 15:18 #10087 door Gast
Beantwoord door Gast in topic joomla 3 modules display inline
Opgelost
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena