logo verplaatsen zonder topmenu te beinvloeden

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 feb 2015 12:43 #8929 door Gast
Hallo mensen,

Graag zou ik voor mijn website: www.studiovincere.nl het logo wat naar rechts en naar beneden positioneren. Dit heb ik al geprobeerd via de css. Het logo verschuift dan wel naar de desgewenste positie maar zorgt ervoor dat tussen het topmenu en de slider ongewenste ruimte wordt gecreerd. Hoe kan ik het logo dusdanig verplaatsen zonder dat het die loze ruimte tussen topmenu en slider tot stand komt. bedankt

groetjes
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
19 feb 2015 12:43 #8930 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic logo verplaatsen zonder topmenu te beinvloeden
Hallo,

ik zie dat je er mee bezig bent.

Zie nu onderstaande margin in logo.
Code:
.moduletable .logo4 { margin-left: -440px; margin-top: -42px; }
Waar wil je het logo precies hebben?

Groeten Ron :D
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 feb 2015 12:43 #8931 door Gast
Beantwoord door Gast in topic logo verplaatsen zonder topmenu te beinvloeden
hoi,

bedankt voor uw reactie. Ja ik heb eraan gesleuteld alleen als ik het logo verder laat zakken komt het in conflict met het topmenu. Ik zou het logo graag een centimer naar rechts en anderhalf centimeter naar beneden willen verplaatsen, zonder dat het topmenu daarmee verstoort wordt.

groetjes
vincent
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 feb 2015 12:43 #8932 door Gast
Beantwoord door Gast in topic logo verplaatsen zonder topmenu te beinvloeden
Wat wil je precies? Nu staat het logo net over de slider en het menu er tegenaan. Kun je een schetsje maken?
Het logo kan je eenvoudig verplaatsen dootr gebruik te maken van de relatieve positie die het element al heeft, regel 71 van het bestand template_css.css (in je template-map Organic , submapje css)
Code:
.moduletable .logo4 { margin-left: -40px; padding-top: 30px; position: absolute; z-index: 30; top: XXXXpx; ====> gewenste waarde toevoegen, je kunt padding-top weglaten }

De positie van het menu pas je vergelijkbaar aan: regel 437 van het bestand template_css.css (in je template-map Organic, submapje css)
Code:
div#myController { position: absolute; right: 0px; top: 129px !important; ====> pas deze waarde aan z-index: 10; }

Succes!
Lianne
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena