cat blog breedte 5 intro artikelen

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 mrt 2015 14:12 #8144 door Gast
cat blog breedte 5 intro artikelen werd gestart door Gast
Hallo.
Ik ben een site aan 't maken voor mijn buurtbusvereniging, joomla 3.4, protostar.
Op de pagina "sponsors" wil ik voor elke sponsor een logo laten zien, dat linkt naar de site van die sponsor. Piece of cake met een tabel, maar tabellen zijn niet responsive.
Dus gekozen voor cat.blog pagina met vijf kolommen voor intro's, en in elk artikel een klikbaar logootje.
Werkt prachtig, maar... die vijf intro's nemen niet de hele beschikbare breedte in beslag, m.a.w. de grid met intro-artikeltjes is zo op het oog ca. 600 px breed, terwijl er 700 px ruimte is.
De vraag is dus: hoe krijg ik het voor elkaar dat de hele breedte gebruikt wordt??
Kan het niet laten zien, want staat nog lokaal.
Bij voorbaat dank!
j.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 mrt 2015 14:12 #8145 door Gast
Beantwoord door Gast in topic cat blog breedte 5 intro artikelen
Het is een beetje met de natte vinger antwoorden als we geen voorbeeld kunnen bekijken en er wat tools op kunnen loslaten. Maar ik heb wel een idee.

De grid die gebruikt wordt uit bootstrap bestaat uit 12 kolommen. Wanneer je dit verdelen wilt moet de som dus altijd 12 zijn. 2x6, 4x3, of een andere verdeling.
Jij zegt dat je het verdeeld hebt in 5 kolommen, dan hou je er dus altijd 2 over, vandaar waarschijnlijk de ruimte.

Er zijn wel manieren om het op te lossen, je zult dan waarschijnlijk wel een template override moeten maken in je CSS duiken.
Om je op weg te helpen, Protostar maakt gebruik van Bootstrap 2.3.2
Hier vind je van alles over de grid getbootstrap.com/2.3.2/scaffolding.html#gridSystem

Wordt het je te lastig, dan zou ik eens kijken naar een template framework zoals bijvoorbeeld Warp of T3 (er zijn er heel wat meer) die het indelen in kolommen gemakkelijker maken.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 mrt 2015 14:12 #8146 door Gast
Beantwoord door Gast in topic cat blog breedte 5 intro artikelen
Aha! Thanks!
Daar heb ik me nog nooit in verdiept, dus daar ben ik wel even zoet mee :).
j.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 mrt 2015 14:12 #8147 door Gast
Beantwoord door Gast in topic cat blog breedte 5 intro artikelen
Ik heb me inmiddels ingelezen in bootstrap - fascinerend! - en de weg van de minste weerstand gekozen: de layout veranderd in vier kolommen.
Ziet er ook prima uit, trouwens.
Dus wat mij betreft kan dit topic gesloten worden. Nogmaals dank.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena