beeldvullende achtergrond

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2014 10:07 #7984 door Gast
beeldvullende achtergrond werd gestart door Gast
enig idee hoe ik bij een template , gemaakt in artisteer, de achtergrond beeldvullend kan krijgen afhankelijk van de schermgrootte?

ik had op het net al iets gevonden wat in joomla in extra css moest worden geplakt, dat werkt blijkbaar niet echt.


ook blijkt het comic sans ms lettertype niet op alle pc's te worden weergegeven.

meeste problemen stellen zich op een linux en android.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2014 10:07 #7985 door Gast
Beantwoord door Gast in topic beeldvullende achtergrond
Beste Youri,

Je weet dat er heel volksstammen gruwen van Comic Sans , en niet zo'n beetje ook? Dit terzijde, als je wilt dat iedereen ziet dat Comic Sans is gebruikt, dan zul je het moeten insluiten, want niet iedereen heeft Comic Sans geinstalleerd. Het is niet opgenomen in de gratis Google Fonts bibliotheek, en ik kon het even zo gauw niet een gratis webfont-bestand vinden. Hier moet je op verder zoeken. Misschien: www.fonts.com/font/microsoft-corporation...e=Web#buying-options

Beeldvullende achtergrond, die goed schaalt naar de afmetingen van ieder scherm: hiervoor kun je css gebruiken.
Code:
html { background: url(pad-naar-je-plaatje) no-repeat center center fixed; -webkit-background-size: cover; -moz-background-size: cover; -o-background-size: cover; background-size: cover; }
Succes!

groet,
Lianne
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2014 10:07 #7986 door Gast
Beantwoord door Gast in topic beeldvullende achtergrond
hey lianne

bedankt voor het antwoord.
de groep vond het lettertype het beste passen, beslis ik dus niet alleen over :)
vind het zelf ook wel wat hebben.

ga je tip voor de achtergrond morgen eens proberen :)
valt me wel op dat het in linux de meeste problemen geeft.

en verschilt tussen de 2 webadressen die naar dezelfde joomla gaan.

eigenlijk spijtig dat artisteer webfonts opneemt die niet standaard overal geinstalleerd staan.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
14 okt 2014 10:07 #7987 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic beeldvullende achtergrond
Doel je met webfonts ook op Comic Sans? Dat is een lettertype "van" Microsoft ( nl.wikipedia.org/wiki/Comic_Sans ). Dus op andere systemen als bv. Linux zal deze niet standaard voorkomen. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat daar de meeste problemen bij voorkomen. ;)

Overigens, ik behoor tot de volksstammen (zoals Lianne dat mooi omschrijft) die gruwt van Comic Sans. Ik sluit eerder de website dan dat ik deze ga lezen.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2014 10:07 #7988 door Gast
Beantwoord door Gast in topic beeldvullende achtergrond

yoeri;114903 schreef : enig idee hoe ik bij een template , gemaakt in artisteer, de achtergrond beeldvullend kan krijgen afhankelijk van de schermgrootte?

ik had op het net al iets gevonden wat in joomla in extra css moest worden geplakt, dat werkt blijkbaar niet echt.


ook blijkt het comic sans ms lettertype niet op alle pc's te worden weergegeven.

meeste problemen stellen zich op een linux en android.


Dag yoeri,

Je moet de achtergrond image een 100% width meegeven dan groeit die met ieder formaat mee.

Groeten,
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2014 10:07 #7989 door Gast
Beantwoord door Gast in topic beeldvullende achtergrond
rood in het programma waar ik de code maak, de soft van one.com zelf.

heb het copy paste gedaan zoals je vermeld.
heb verder bij alle fontvermeldingen het font toegevoegd , zoals de meeste sites vermelden.

helaas werkt het niet
zal die "voor alles" code straks eens proberen.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2014 10:07 #7990 door Gast
Beantwoord door Gast in topic beeldvullende achtergrond
Voor de goede orde: je hebt het font ook echt in al die formaten (.eot, .svg, etc)?

Heb je wellicht een link, zodat we kunnen meekijken?

Nog iets anders: is het écht belangrijk om een apart font te kiezen? Er is ook genoeg keuze bij Google Webfonts. . De verwerking is tien keer handiger dan @Fontface en bovendien weet je dan zeker dat het altijd werkt.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2014 10:07 #7991 door Gast
Beantwoord door Gast in topic beeldvullende achtergrond
2014 om 20:45
[/SIZE]

[/COLOR]

Basman;116506 schreef : V
Nog iets anders: is het écht belangrijk om een apart font te kiezen? Er is ook genoeg keuze bij Google Webfonts. . De verwerking is tien keer handiger dan @Fontface en bovendien weet je dan zeker dat het altijd werkt.



ik was even in de webfonts aan het zien en daar zit toch wel eentje tussen die ook wel zou passen.

heb je misschien een site waar dat integreren van die google fonts goed word uitgelegd?


Bericht toegevoegd op 6 december 2014 om 10:12
Vorige bericht was op 5 december 2014 om 19:06


het is eigenlijk eerder dit deel waar ik vragen bij heb.

Instructions: To embed your Collection into your web page, copy the code as the first element in the <head> of your HTML document.

het volgende deel ( de css file) is geen probleem.

alleen vraag ik me af welke html file ik boevnstaande op moet toepassen.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2014 10:07 #7992 door Gast
Beantwoord door Gast in topic beeldvullende achtergrond
aaah :)

tnx, had wel een html gevonden maar die was leeg
gaan we direct eens proberen


Bericht toegevoegd op 6 december 2014 om 14:30
Vorige bericht was op 6 december 2014 om 13:04


is gelukt.

begin een beetje op de zenuwen te krijgen van one.com...
dan denk je , nu alles op de site overzetten ( had het op een andere webruimte bij hun in test - daar werkt de achtergrond) na copy paste van de code wil die achtergrond op de actieve site niet aanpassen.

zal wel weer hun standaard antwoord krijgen , aan onze rot-servers ligt het niet hoor meneer....
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 okt 2014 10:07 #7993 door Gast
Beantwoord door Gast in topic beeldvullende achtergrond
al meerdere keren.
zonet werkte zelfs de live chat niet meer, je kon klikken tot je doodviel

als je dan eindelijk erdoor geraakt is er " niets mis met hun server"

heb enige kenissen gebeld en ook daar en sommigen op hun ruimte ook kunnen amper nog op de server ( laat staan aanpassingen saven)

bij mij kreeg ik van de online one.Com tool zelfs te horen dat ie niet kon saven wegens geen verbinding met server meer.

op 1 van de andere ruimtes bij hen is zelf een kickstart van een joomla save niet meer mogelijk ( loopt vast op punt5 - voor install dus)

altijd tevreden geweest van one, de laatste tijd helaas zijn ze bagger.
denk dat hun servers op sterven na dood zijn en ze niet willen of kunnnen investeren in nieuwe.


Bericht toegevoegd op 6 december 2014 om 15:32
Vorige bericht was op 6 december 2014 om 15:16


heb het zonet nog vanop een andere pc getest, ook daar hetzelfde de achtergrond is statisch

net even contact met de "helpdesk", wij hebben geen probleem hoor meneer - op al de domeinen ?? ach dat is toeval.... .

dat die stervende server maar snel sterft....µ
dan MOETEN ze wel werken en in orde zetten.

enige hoster die in de one.com prijsrange ligt en waar de service iets beter is?
altijd tevreden geweest, de laatste maanden echter...


Bericht toegevoegd op 6 december 2014 om 19:29
Vorige bericht was op 6 december 2014 om 15:32


straf, zelfde code en 2 domeinen /beide bij one en toch twee verschillende reacties van de server.

de enne schaalt goed, de andere doet niets of maakt het max groot en schaalt niet afhankelijk van zijn goesting.


toch maar even nadenken over one voor de sites die nog naar ginder zouden gaan.

daarnet werkte zelfs de live chat niet, engels online-maar je mocht erop klikken wat je wou = geen chatvenster.
krijg je ze toch aan de chat een 30 minuten later en beweren ze dat zelfs die chat geen probleem zou gehad hebben.


Bericht toegevoegd op 8 december 2014 om 18:04
Vorige bericht was op 6 december 2014 om 19:29


laat maar , ondertussen werkt het :)
men heeft de webspace even gereset.


Bericht toegevoegd op 16 april 2015 om 21:08
Vorige bericht was op 8 december 2014 om 19:04


in de laatste versie van artisteer heeft men de layout van de index .php file weer helemaal anders ingericht.

heb hen een mailtje gestuurd met de vraag waar ik de regels dien te plaatsen ...


de site staat dan helemaal in j3
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena