wijzig profielscherm verschijnt in plaats van 404 melding

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
12 apr 2015 06:45 #7862 door
voor een J3 site heb ik alleen inlogscherm publiek staan. Inlog via een apart template en een apart inlogmenu met als menu-item Inlogformulier. Na inloggen redirect naar index.php/home, en uitloggen redirect naar index.php?task=user.logout. Dit laatste mede om, als gebruiker browserscherm wegklikt ipv correct uitlogt en daarna weer naar site gaat, alsnog correct uit te kunnen laten loggen. Dit werkt allemaal oke.
Maar loop tegen een bijzonder probleem aan. Zodra in URL achter index.php/home bv. een letter of cijfer wordt gezet en die URL wordt aangeroepen wordt uitlogroutine aangeroepen. Het inlogtemplate verschijnt deels (bv. background) plus het wijzig profielscherm (=bestand com_users/.../profile/default.php). Bij klikken op de Bewerk profiel button wordt URL: index.php/uitloggen/profile?layout=edit. Je zou een 404 error verwachten, zoals wel gebeurt als eerst een slash achter index.php/home/.... wordt gezet. Het Bewerken profiel is overigens ook uitgezet in backend.
Iemand een idee wat probleem kan zijn en evt. oplossing?
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
12 apr 2015 06:45 #7863 door
Bijzondere problemen ontstaan vaak door bijzondere oplossingen. Ik zou een meer standaard oplossing aanraden om de website af te schermen van publiek, dan zou je ook geen problemen meer moeten hebben met 404 meldingen.

Een simpele oplossing om je site met twee instellingen af te schermen van publiek gaat als volgt:
- Global Configuration > Site > Site Settings > Site Offline = Yes
- Global Configuration > Permissions > Permission Settings > Registered > Site Login & Offline Access = Allowed

Je kan dan de custom message nog gebruiken om tekst aan het login scherm toe te voegen.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
12 apr 2015 06:45 #7864 door
In het geval dat de website daadwerkelijk offline moet zou je bij de Global Configuration de Offline Access bij de registered gebruikersgroep kunnen uitschakelen. Dan verdwijnt de mogelijkheid om in te loggen front-end.

Ik heb het zelf niet getest, maar wat ik uit onderstaande link opmaak is het mogelijk om modules toe te voegen aan offline.php.
www.yireo.com/tutorials/joomla/joomla-te...-joomla-offline-page
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
12 apr 2015 06:45 #7865 door
De link naar Yireo blog had ik idd ook al gesignaleerd, mede daarom de opmerking over de module. Ik ga eind van de week het verder uittesten, denk dat het wel moet gaan lukken.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
12 apr 2015 06:45 #7866 door
Is het probleem inmiddels zo opgelost?
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena