link kleur aanpassen in Beez_3

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
19 mei 2015 11:51 #7350 door
link kleur aanpassen in Beez_3 werd gestart door
Beste mensen,

Wie kan mij helpen bij normaal zo eenvoudige handeling.
De link kleur aanpassen in Beez_3 geeft mij kopzorgen. Als ik de kelur aanpas in nature.cess wordt de link kleur blauw. Als ik dan in Bootstrap de link kleur aanpas wordt ie wit. Geen idee waar ik nu moet kijken. Ook niet met firebug.

Wie oh wie kan mij helpen

Groetjes Webmiep
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
19 mei 2015 11:51 #7351 door
Beantwoord door in topic link kleur aanpassen in Beez_3
Welke link wil je precies aanpassen? En kun je laten zien hoe je het hebt geprobeerd aan te passen? Bedoel je dat je het aanpast in een willekeurige kleur (bijvoorbeeld rood) en dat die afhankelijk van het bestand waar je het in aanpast blauw of wit wordt?
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
19 mei 2015 11:51 #7352 door
Beantwoord door in topic link kleur aanpassen in Beez_3
Het beste is om de kleur aan te passen in een custom css bestand. Dan gaan je wijzigingen bij een evt. update van Beez niet verloren.

Hoe doe je dit?
  1. Plaats in de css-map van Beez een nieuwe file, bijvoorbeeld genoemd custom.css.
  2. Plaats in de file index.php van Beez op regel 52 het volgende:
    Code:
    $doc->addStyleSheet(JUri::base() . 'templates/' . $this->template . '/css/custom.css', $type = 'text/css', $media = 'screen,projection');
    Je ziet dat deze code aansluit bij de code net daarboven. De code houdt in dat je de stylesheet laadt, en wel nadat de eerdere zijn geladen. Dit betekent dat alle css-code die je hierin zet de eerdere css (standaard in Beez, danwel Bootstrap) overschrijft. Daarom moet ie als laatste stylesheet. Dit is het principe van cascading style sheet, (css)
  3. Schrijf vervolgens de kleur die je voor je linkjes wilt hebben bijv zwart in je custom.css
    Code:
    a { color: #000000; }
En toch moet je nu blijven opletten bij een update van Joomla, maak dan altijd eerst even een kopie van de Beez index.php, want je hebt hem wel gecustomized!



Succes
Lianne
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena