stylen van één module dmv suffix + css

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 jun 2015 11:38 #7091 door
hallo allemaal,

Ik kom er alleen niet meer uit en aangezien ik de vorige keer zo goed geholpen ben, leg ik de vraag maar weer aan jullie voor.

Bij een website (die ik lokaal heb staan) probeer ik één module anders te stylen door er een eigen naam als Module class achtervoegsel (suffix) in dit geval: "style-blog-ak"
Maar het werkte niet, dus heb ik via Firefox F12 gekeken en gekeken en net zo lang geprobeerd totdat het deed wat ik wilde.
De CSS-code werd dus:
Code:
.latestnews style-blog-ak, li { margin-top: 10px; } ul, ol.latestnews style-blog-ak, li { list-style: inside none disc; padding-left: 6px; }

Het probleem is echter dat bij andere opsommingen nu ook dezelfde list-styles en marges aangehouden worden en dat was niet de bedoeling.
Kunnen jullie mij zeggen wat ik hierbij fout gedaan heb?
Alvast heel erg bedankt,

groetjes,

Anita.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 jun 2015 11:38 #7092 door Gast
Beantwoord door Gast in topic stylen van één module dmv suffix + css
Punt 1: als het aan te spreken onderdeel twee classes bevat (dus <ol class="latestnews style-blog-ak">) dan moet je een punt in plaats van een spatie gebruiken.
Code:
ol.latestnews.style-blog-ak {}

Punt 2: de comma's geven aan dat de css geld voor meerdere selectors.
Code:
ul, ol.latestnews style-blog-ak, li {}
Dit geeft dus aan dat de onderstaande css werkt voor alle <ul> elementen, voor alle <ol class="latestnews" en voor alle <li> elementen. Ik kan me niet voorstellen dat alle <ul>'s gezamelijk gestyled moeten worden.

Punt 3: List style geef je aan op ul of ol niveau, deze kan ook maar één waarde hebben, de waarde inside bestaat overigens niet.

Probeer deze css eens:
Code:
ol.latestnews.style-blog-ak { list-style: none; } ol.latestnews.style-blog-ak li { margin-top: 10px; padding-left: 6px; }
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena