Achtergrond artikel titels per kleur veranderen?

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
16 jul 2015 06:16 #6642 door Meander
Na mijn onsterfelijke blunder van afgelopen vrijdag durf ik met bescheiden trots te zeggen dat ik in vijf dagen tijd al een heel stuk verder ben gekomen met Joomla. :cool:
Ziet er nu even nog wat rommelig uit, maar dat komt wel goed.

Waar ik nu even tegenaan loop is dat ik graag bij de speciale artikelen op de voorpagina de achtergrond van de titels in verschillende kleuren wil hebben die corresponderen met de menu's aan de rechterkant ( zie hier nr. 1 ).

Ik vermoed dat ik hiervoor voor elke titel een attribuut aan de indexpagina toe moet voegen, en deze weer laten corresponderen in de CSS (?)
Maar ik ben doodsbang om in de indexpagina te gaan wroeten, dus mijn vraag is: Hoe kan ik die titels per kleur veranderen?

Om het forum niet teveel te vervuilen met allerlei vragen heb ik in mijn voorbeeld ook nog even wat andere zaken gezet.
In principe kan ik die zelf ook wel oplossen met wat zoekwerk, maar wanneer iemand mij en passant dit ook nog even kan vergemakkelijken dat zou wel welkom zijn.
Wanneer dit niet wenselijk is dan wil ik die wel in een ander topic stellen.

In het voorbeeld:

2] Ik heb hier ruimte tussen de titel en de afbeelding. Komt dit door het frontend bewerk pictogram? Zoniet, hoe kan ik dit dan laten aansluiten aan de titel?

3] Ik wil de titel- en de artikeltekst wat verder van de kant hebben. Ik moet daar dus een margin invoeren bij de tekst, maar ik heb even geen flauw idee (meer) hoe ik dat moet doen. :o

Maar belangrijkste is dus hoe ik de artikel titels in verschillende kleuren kan krijgen

Alvast bedankt!

Edit: Afgelopen week meer wakker geweest dan dat ik heb geslapen door Joomla, dus be easy on me please.
O ja, en het middelste voorbeeld artikel is een grapje ;-)
.


Bericht toegevoegd op 16 juli 2015 om 08:16
Vorige bericht was op 15 juli 2015 om 17:08


Ik ben er al achter.
Ik dacht eens weer te simpel.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena