Hulp gevraagd bij kolommen

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
17 jul 2015 06:08 #6621 door Meander
Hulp gevraagd bij kolommen werd gestart door Meander
In oa deze tutorial begrijp ik wat ze bedoelen met kolommen, en dat de som hiervan altijd 12 moet zijn.

En het volgende denk ik ook te begrijpen:

If there are no modules in position-7 or position-8, the content area is defined as <main id="content" class="span12">.
If there are one or more modules in position-7 but not in position-8, the content area is defined as <main id="content" class="span9">.
If there are one or more modules in position-8 but not in position-7, the content area is defined as <main id="content" class="span9">.
If there are one or more modules in position-7 and in position-8, the content area is defined as <main id="content" class="span6">.

Wanneer ik dus aan weerszijden (-7 en -8) modules heb staan, dan is de content (midden?) dus span6, en mijn modules aan weerszijden span3?

Wanneer ik dit goed begrepen heb dan is mijn volgende vraag hoe ik dit dan kan zien in de .php code, zodat ik weet wat ik dan aan moet passen?
Code:
[COLOR=#008000]// Adjusting content width[/COLOR] if ($this->countModules('position-7') && $this->countModules('position-8')) { $span = "span6"; } elseif ($this->countModules('position-7') && !$this->countModules('position-8')) { $span = "span9"; } elseif (!$this->countModules('position-7') && $this->countModules('position-8')) { $span = "span9"; } else { $span = "span12"; }

Ik heb vanmiddag met succes mijn module breedtes op -8 gewijzigd, dat ze wat smaller werden (volgens mijn via dit forum, maar ik kan het topic nergens terug vinden)
Maar nu wil ik toch ook wel graag modules op positie -7 , maar die zijn dan een stuk breder dan die op -8.
Dus dat zou ik graag willen aanpassen dat beide zij modules even groot zijn, en de content dan netjes in het midden.


Ik wil graag leren, dus hoe weet ik wat er dan bedoeld wordt in de index.php?
Want dat kan ik nergens vinden.

Alvast bedankt.


Bericht toegevoegd op 17 juli 2015 om 08:08
Vorige bericht was op 16 juli 2015 om 20:35


Opgelost.

In een ander forum had iemand het advies gegeven om twee cijfers om te draaien in het php bestand ivm een layout vraag. Later dacht ik er pas aan dat dit het probleem wel eens kon zijn.
Ik wist niet meer hoe ik dit gedaan had, en terug moest zetten, en kon het topic ook niet terug vinden (ik dacht dat het hier was, maar was achteraf ergens in het Engels, mijn excuus).

Ik heb nu de complete index.php vervangen door het origineel, en nu heb ik het wel gewoon normaal kunnen aanpassen in de CSS.
Dom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb, maar het is weer terecht dus.

Al doende leert men. Met mijn t*ngels van de php afblijven dus ::angry::
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
17 jul 2015 06:08 #6622 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Hulp gevraagd bij kolommen
Altijd zorgen voor een backup als je bestanden gaat aanpassen. En dan als het mogelijk is werken via een override.

Overigens heb ik je stukje code in code-tags geplaatst. Zou je dit voortaan meteen willen doen? Het is deze zonder de spaties natuurlijk [ code ] en [/ code ]. :cool:

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
17 jul 2015 06:08 #6623 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Hulp gevraagd bij kolommen
In de geavanceerde editor heb je een aantal van die extra knopjes. :)

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena