Hulp gevraagd bij dupliceren template

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
24 jul 2015 07:16 #6511 door Meander
Hulp gevraagd bij dupliceren template werd gestart door Meander
Ik heb twee problemen met het dupliceren van een template.

Ik gebruik de template JSN Dome
Op de standaard pagina heb ik een

--- horizontaal menu ---
--- module links / module midden / module rechts ---
--- module over de hele breedte ---
--- kruimelpad ---
--- de rest van template met alle toeters en bellen ---
--- footer ---


Deze wil ik dus graag zo houden. Misschien dat er later nog wat weg kan of bij moet.
Nu wil ik graag dat mijn Kunena forum -en later mijn webshop- zich opent onder het kruimelpad, maar dat de rest daar onder en de brede module daarboven, m.u.v. de footer niet zichtbaar is. Dus:

--- horizontaal menu ---
--- module links / module midden / module rechts ---
--- kruimelpad ---
--- FORUM ---
--- footer ---


Ik heb de standaard template gekopieerd (bij de mappen, niet bij de styles), en als naam 'forum' meegegeven. Hij staat ook op mijn server.
Nu ben ik al zo ver dat bij het aanklikken van de link in de standaard Dome het forum zich netjes opent onder het kruimelpad van de gedupliceerde forum template.

Mijn probleem is dus nu dat de beide templates nog steeds de stijlen van elkaar overnemen. Dus wanneer ik mijn forum template 'strip' dan is het ook weg op de standaard template, en wanneer ik op de standaard template alle modules weer pucbliceer dan komen die ook weer in de forum template te staan. Ik vermoed dus dat ik mijn uitgeklede forum template op de server moet zetten (override?), maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen want ik kan nergens mappen vinden van de gedupliceerde template die ik op de server zou kunnen overschrijven.
Ik heb mij al een beetje proberen te verdiepen in overrides, maar eerlijk gezegd snap ik daar nog steeds weinig van.

Mijn tweede probleem is dat wanneer ik op de standaardpagina de link naar het forum aanklik, en de template forum zich opent, dat dan daar mijn horizontale menu verdwenen is. Bij beide templates heb ik die op standaard staan. Bij gewoon openen van de 'forum' template staat hij er wel, maar na het aanklikken op de standaard template naar het forum dus niet.

In het kort (ahum...) zou ik dus eigenlijk alleen op de hoofdpagina al die modules houden, en op de rest van de pagina's alleen zoals in mijn tweede voorbeeld, en dat op de pagina/template van het forum ook mijn horizontale menu te zien is.


.


Bericht toegevoegd op 24 juli 2015 om 09:16
Vorige bericht was op 24 juli 2015 om 07:03


*Update*

Eerste probleem is opgelost!

Blijft de vraag over het verdwenen horizontale menu op de forum pagina over.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
24 jul 2015 07:16 #6512 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Hulp gevraagd bij dupliceren template
Misschien dat ik het niet goed begrijp maar als je Kunena installeert en daar een menu item van maakt dan kan je op die pagina gewoon de modules instellen die zichtbaar moeten zijn. Daar hoef je geen kopie van je template voor te maken.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
24 jul 2015 07:16 #6513 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Hulp gevraagd bij dupliceren template
ik denk dat je dat bij betreffende template moet zoeken bij Templatebeheer: Stijl bewerken tabblad menu toewijzingen en daar kiezen(aanvinken)

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
24 jul 2015 07:16 #6514 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Hulp gevraagd bij dupliceren template
het is lastig dat we niet kunnen kijken.maar welk menu zie je niet meer jou hoofdmenu of het kunena menu?
ik heb op een test site het gedaan met een menu item zoals op mijn plaatje te zien is en dan zie je dit.
leenvandenadel.nl/test34/index.php/forum

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
24 jul 2015 07:16 #6515 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Hulp gevraagd bij dupliceren template
cache leeggemaakt (site en browser) ?
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
24 jul 2015 07:16 #6516 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Hulp gevraagd bij dupliceren template
misschien domme vraag van mij maar zie je in administratie gedeelte onder menu's wel een
kunena menu staan ? en zo ja als je daar op klikt zie je dan ook alle menu items gepubliceerd staan ?
ik vraag dit omdat als ik deze depubliceer in mijn test site het hoofdmenu bij mij ook verdwijnt dan zie ik alleen nog het forum deel doe ik weer publiceren dan komt hoofdmenu weer terug

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
24 jul 2015 07:16 #6517 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Hulp gevraagd bij dupliceren template
en anders kijk eens dan bij Modulebeheer: Module Menu (jou hoofdmenu of daar dan ook bij menu toewijzing ook het kunena menu staat aan gevinkt

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
24 jul 2015 07:16 #6518 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Hulp gevraagd bij dupliceren template
*kuch* #2 :p

Jaja, het is vrijdag... Nog tien minuutjes werken! ::angel::

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
24 jul 2015 07:16 #6519 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Hulp gevraagd bij dupliceren template
Een CMS als Joomla werkt anders als een HTML-website. Je zit namelijk ook meteen vast aan de structuur zoals dit CMS werkt (en dit verschilt per CMS). Dus in dit geval was de oplossing niet zoals je vanuit je eigen ervaring zou verwachten.

En natuurlijk kost dit tijd, zelf ben ik sinds 2005 met Joomla bezig dus ja, ik heb wat tijd gehad om de manier van werken me wat eigen te maken. Maar ik ben in geen geval een pro, naar mijn bescheiden mening. Dit omdat ik genoeg anderen ken die veel meer van de techniek achter Joomla begrijpen dan dat ik kan. Maar goed, dat zijn meer mensen die code snappen, dat is iets waar ik zelf nog aan goed moet gaan beginnen. En dat houdt mij ook weer meer scherp.

Jij bent er meteen diep in gesprongen en in een korte tijd wilde veel doen. Dat kost gewoon moeite en in dit geval moeite in een korte periode. Blijf gewoon lekker vragen stellen, vergeet deze niet duidelijk te omschrijven en het mooiste is om een link naar de website te krijgen. Maar dan moet hij natuurlijk wel online staan. :cool:

Overigens, ik reageer niet altijd uitgebreid op een vraag/topic omdat ik overdag een betaalde baan heb die niks te maken heeft met Joomla/internet. Dus dan hou ik het graag kort. :D

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena