Achtergrondkleur menubalk op homepage is plotseling gewijzigd

  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 jul 2015 08:05 #6367 door Gast
Ik heb een aantal foto's gewijzigd op de homepage en plotseling is de achtergrondkleur van de horizontale menubalk aan de bovenkant gewijzigd. Deze was wit (zelfde kleur als de achtergrond) en is nu zwart geworden. Hoe kan ik dit aanpassen?
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 jul 2015 08:05 #6368 door Gast
welke template gebruik je?
Hoe heb je de foto's gewijzigd? Op een andere bladzijde gezet, toegewezen aan een ander menu-item, andere extensie?
Is de kleursomslag op elke bladzijde te zien of alleen op de bladzijde waar de foto's staan?
Ad
PS kun je ons een link geven naar je site?
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 jul 2015 08:05 #6369 door Gast
Hallo Ad,
Het is een op maat gemaakte template, het gaat om de site www.prenger.nl . Je ziet de menubalk bovenaan in het zwart, deze was dus wit en deze komt op elke pagina terug. De grote foto's op de homepage heb ik aangepast middels extensions/module manager/slideshow homepage/imageslist... Alvast bedankt!
Groeten,
Paula
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 jul 2015 08:05 #6370 door Gast
voor mij onbegrijpelijk dat het wijzigen van foto's lijdt tot de aanpassing van de achtergrondkleur van het menu.
Ik zie via firebug dat de achtergrondkleur geregeld wordt via .navbar-inverse background-color (regel 2028 in het css bestand).
Ad


Bericht toegevoegd op 27 juli 2015 om 20:11
Vorige bericht was op 27 juli 2015 om 17:11


ook onbegrijpelijk dat dat ik 'lijdt' schreef ipv 'leidt".
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 jul 2015 08:05 #6371 door Gast
De foto's zullen inderdaad niet het probleem zijn.

Als je de index.php van de template kan wijzigen dan zie je als het goed is het volgende:
[HTML]<div class="navbar navbar-inverse">[/HTML]

Verwijder je de tekst "navbar-inverse" dan krijg je weer het standaard witte menu.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 jul 2015 08:05 #6372 door Gast
Je kan een custom stylesheet toevoegen aan de template, waardoor je zelf wat stijlen kan overschrijven. Hier een uitleg hoe je dat kan doen.

Je zet vervolgens dit in de stylesheet.
Code:
div.navbar-inner { background: #fff; border: 0; box-shadow: none; } li .current, li .active { -webkit-box-shadow: none; -moz-box-shadow: none; box-shadow: none; }
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 jul 2015 08:05 #6373 door Gast
Het zou kunnen dat de laatste declaratie wordt overschreven door reeds aanwezige css voor het diepste niveau (de link zelf). Gebruik dan:
Code:
.navbar .nav > .active > a, .navbar .nav > .active > a:hover, .navbar .nav > .active > a:focus { -webkit-box-shadow:none; -moz-box-shadow:none; box-shadow:none; }

groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena